Friday, May 29, 2009


Konvokesyen @ Dewan Sri Siantan Putrajaya

banyak nak citer yg x puas hati ngn pengurusan konv nie.. tp malas lah nk tulih kt sini kan. takpelah, dh bebel2 ngn org yg sudi dgr sblum nie pun dh ok.. kalau ikut protokol, memang aku tak pegi la kan.. tp sbb nk jumpe kawan2 yang lama x jumpa... besh.. beshhh... korang yg kaya2 dok kt p2 n p3 tu, bile nak belanja nie... ;)


possing sblum masuk dewan..
yg sorng cute kt depan tu kena posting kt tmpt org asli.. dia sorg je cikgu pepuan kt situ..
kesian dia.. x pe nain, kumpul duit bayk2..
with my beloved husband n my son... thanx abg. nape susah2 beli munga.. nanti nk kena tinggal 2 minggu.. x dpt nk simpan elok2... apapun, muah muahhh...
adik amik gmbar candid



ngn bestfriend ani.. suka sgt ngn dia ni, sbb time kita susah, mesti dia tlg... ingt nak jadikkn adik ipar, rupanya dh ada bf... x pe la ani, kawin nati jgn lupa jemput tau..

gmbar yg paling aku suka... emm.. aku mcm tak percaya tengok gmbar2 nie. nak tau tak nape, sbb bila amik gmbr sblum ni nmpak noda2 hitam kt muka... somi ckp time aku pregnant muka nampak bersih je.. tp aku x percaya ckp dia.. tu bila aku tenung gmbr2 nie.. betul kot ckp dia..

aku rasa nie posting terakhir aku sebelum bercuti 2 minggu. dah x sempat nk onlen dh pas nie.. sbb persiapan tuk umrah banyak lagi x setel.. insyaAllah balik nanti sy update lg k....
25 Mei @ 1utama

cam biasa bila dpt gaji, kami akan ke OU. tempat yg dituju.. mana lagi kalau bukan nandos... dh cam ketagih plak tiap hujung bulan.

nie aqeel tgh tunggu umi bersiap.. cam nak gie beraya plak..


aqeel yg dh lapar sangat

nak bagi terliur jap.. heheh...tiap kali lalu kedai nie.. tak ingat kedai apa.. aqeel akan mengambil masa 5 minit dok acah2 badak sumbu nie.. dia ingat hidup la tu... x shopping apa mlm tu.. gi ou semata2 makannnn....

Monday, May 25, 2009

Shopping Sabtu lepas...

pukul 1.00am br smpai umah..

hahaa... memborong banyak sgt ke? takde la banyak ok... sb banyak sgt xtvt sampingan lain....


nie yg sempat aku dptkan ari nie.. ada gak yg msh lum dpt. tak cukup masa rupanya nk shopping sehari. nampak sgt la dh lama sgt aku x kuar membeli belah barang bagai tuk diri aku. dok kumpul duit punya pasal... dr kt umah lagi dh plan n servey hp kt internet.. nokia la jadi pilihan..


tp ntah napa bila smpai kt low yat... sony yg aku sambar.. conpius jap.. aku terpikat ngn kamera nya kot...



nie beli kt sg wang... frame+lense rm100 dan + contact lense for 3 mnths rm45..... tp cuba tengok betul2.. contact lens itu berisi 6 setiap kotak.. jadiknya org kedai itu sudah salah bagi.


aku pun x perasan sampailah si minah kedai tu telfon aku kata dia bagi terebih.. sebenarnya aku beli tuk 3 pasang je..

andaikata aku orang yg tidak baik... aku x pulangkan kan.. free2 je aku dpt 3 pasang lagi.. ehhe.
tp aku dh ckp kt minachi tu nk pulang pas aku balik umrah nanti. kalau x pun aku transfer duit je.

yg nie baju yg sempat aku sambar.
patutla dh lama aku x shopping baju...
rupanya amatlah susah untuk mencari baju saiz S, apatah lagi XS.
sampai rasa give up je ari tu.
saiz paling kecik pun cam kelambu je bila aku pakai.

dah kurus sgt ke aku nie? :(
nie budak kecik yg dh penat seharian ikut berjalan.
tp sib baik lah mood dia ok ari nie.

kat hr steak house.. kt sini la tempat umi selalu dating dulu tau aqeel.. :)
sekali cek list.. emm banyak lagi x dpt.
takpelah, isnin ni pas jaga exam.. aku sanbung kt giant ngn mydin bt caves..
+ tudung konvo tak dapat lagi... uwaaa....

Saturday, May 23, 2009

XTVT ari Sabtu

pg sabtu nie.. pas subuh terus bangun. dh lama sgt x online.. hehe..
tp yg sbnrnya x sabar nak menanti en somi balik..

nk beli hp baru ari nie... YAHOO!!...
setelah sakit hati dgn hp motorola yg dah nazak dn tunggu masa je nk campak tong sampah..
emm.. planning tuk hr nie.. nk shopping..
ala.. bkn shopping apa pun.. carik benda2 penting yg dh lama sepatutnya beli..


1) semestinya Handphone!!

2) cermin mata - yg pakai sekarang nie dh bengkok gara2 tetindih waktu tido

3) compact powder sbb nk konvo next week.

sebelum ni pakai bedak silky white pink tu je yg regenya rm3.50 :)

4) keperluan nk pegi umrah- baju maxi ngn jubah selai ngn tudung yg senang nk pakai...

27 n 28 nie dah apply crk for konvokesyen kt dewan sri siantan putrajaya...
yg nie konvo berpusat zon tengah. kira 1st time la ni buat konvo berpusat.

tak tau la meriah ke tak cam kt U dulu.

harap2 ada la jual2 n tmpat makan. daripada konvo kt maktab taun lps.
abah sungguh2 nk dtg, tp riso plak kalau x meriah. sian plak depa nunggu kt luar setgh hari nnti...

31hb Jun, ahad.. dh confirm flight pukul 1 ke madinah, penerbangan arab saudi...
kekawan doakan ye aku sihat dan dapat menjalankan ibadah umrah dengan sempurna.

maklumlah tgh mabuk2 nie, tp dh booking dr awal taun ari tu kan.. insyaAllah semoga Allah permudahkan segala urusan...

afne.. nk kacang pandai ke? :)

afne.. amik award nie ek.. dn sesape yg sering berkunjung ke sini wpun aku nie jrg mengupdte.. hehe..

Saturday, May 16, 2009

Banjir + Batuk + Demamm

ni nak cerita peristiwa petang khamis.
Aqeel masih lagi demam, belum pun kebah lg. cek suhu masih 38.
dan yang paling perit uminye nie plak dah mula menunjukkan intro2 tuk kena batuk. perit rasa tekak nie. dan x dok selera langsung nk makan.
tghari tu, aku, kak has ngna kak linda pergi selayang mall nak carik cenderamata n hadiah tuk hari guru nanti. kalau ikut badan, memang la tak larat sesangat. tp kuatkan juga.
sampai rumah pukul 5, tengok aqeel masih dmam lg...
terus masuk dapur, kuarkan ayam ngn sayur. tak tau lg nk masak apa.
suh maid potong dulu. dh siap mandi...bagi ubat kt aqeel n layan aqeel jap..
tak lama dia terlelap kt depan tv.
uminya nie pun dah lalok2 sbb makan ubat batuk ngn berat sgt kepala. bdan pun dh panas.
memang sedap la hujan2 lebat nie layan mata...
baru je nk lelap, terasa cam ada air megalir kt kaki.
tengok syiling, x de plak bocor...
cek la pampers aqeel kot2 bocor kan.. tp tak juga..
pastu angkat sikit carpet.. makkkk aiii.. mana lak dtg air nie..
sekali carik punca.. dtg dr pintu...
terus je bukak pintu... ya Allah.. kt luar dh banjir...
peti sejuk adik yg kt luar pun dh tenggelam..
kasut yg kt rak kasut dh hanyut bersepah2..
air dah nk melimpah masuk umah..
air td masuk dari celah2 simen pintu...
apa nk buat nie... somi tak balik lg..
terus kejut adik laki aku yg kebetulan dtg ptg tu...

dan dlm kalut2 tu, cuba selamatkan apa2 yg sempat. naikkan barang2 kt ats meja..
kejutkan aqeel n suh dok kt sofa.. sian aqeel..
tgh sibuk2 selamatkn brg kt ruang tamu,
sekali masuk dapur... uwaaa.... bilik air pun dh penuh air.. dn dh melimpah ke dapur...
tengok mesin basuh.. aduh, boleh pakai lagi ke tak nanti...
selamatkan plak brg2 dpur apa yg sempat...
tak sempat abih lg.. tengok kt bilik maid.. carpet dh basah kuyup.
air dari belah kiri umah dah meresap masuk...

kelam kabut betul ptg tu. dh mcm org tak boleh nk fikir... somi plak tak smpai2 lagi..
sib baiklah aqeel dok senyap je kt atas sofa. cuma dia pun tunjuk2 air dh memenuhi rumah..
7.30, en somi baru smpai umah.. hujan dh mula reda sikit.
barulah dpt angkat perabot2...
pukul 8 lebih, bawak tuala pegi carik petronas solat maghrib.
balik umah, msh takde ide algi camne nk kuarkan air..
kalau nk guna timba ngn gayung, maunya 1 malam tak tido..
call along, dia kata ada vacuum yg boleh sedut air.. terus aku pegi giant.
somi ngn adik laki kuarkan air sikit2..
pukul 2 pagi baru siap keringkan dan mop 3 kali.. nasib baik la ada maid yg boleh aku suruh.
kalau dak tak taulh camne dalam keadaan aku yg tak larat nie..

Friday, May 08, 2009

aku sangat sakit hati okeyy.........
bila cek dalam akaun ada Rm**,***...
tp nilai tu hanya untuk dipandang seketika sahaja....
uwaaaaaaaaaaaa....
ingtkan bole la sikit dari duit tu buat kitchen cabinet ke, hias bilik aqeel ke,
cantikkan sikit pagar ke....
tp semua hanya impian....

dtg dr mana?
duit akaun 2 epf... alhamdulillah, seminggu je dh dapt duitnya....
memang betul la janji depa.. cepat dn pantas...
tapi...
sebab apa aku hanya boleh pandang je?1. loan umah aku hanya lulus 80% je.. aku sgt malas dh nk cuba jaya bank2 lain di zaman2 gawat camni...

2. sebab apa hanya lulus 80%..

Alasan : i. aku baru kerja
ii. payment keta aku setahun yg lepas tak cantik katanya... tk faham ke, aku study lg la masa tu, kekadng terlewat la sikit bayar. tp taklah sampai 3 bulan atau keta kena tarik ke......
3. en.somi takleh nk buat loan.
Alasan :
i. ada 3 keta atas nama dia yang mana salah satu keta P V6 yang ntah sapa pakai selalu tertunggak.... aku sangat sakit hati pasal ni ye... sekali lagi.. sangat sakit hati okey. dari dulu tak selesai2 masalh ni. bila kami susah camni... takde sape pun yg boleh tolong.

dan untk SEDAPKAN HATI sekarang nie...
tkpe, kuranglah sikit bayaran tiap bulan kan...

Wednesday, May 06, 2009

setelah lama terperap tag dr nurul ni... dh mcm 1st preggy dulu, takleh nak hadap pc lama2.... bila smpai ke satu tahap, tetiba je rasa pening nk pitam...

Here’s a chance to see how well you really know your husband. Cut, paste and fill in the answers, then shoot, you know what to do. The real challenge is to send it to your husband to see how right you really are.

He’s sitting in front of the TV, what is on the screen?
National geographic.. disc chanel… aku pun ikut layannn sbb kekadang dia terpaksa layan tengok AFC… baru aci kannn…

You’re out to eat; what kind of dressing does he get on his salad?
emm.. rasanya cam dia x makan sgt la salad malad nie… dia nie sayur kangkung, pucuk ubi, pucuk paku layan la

What’s one food he doesn’t like?
pe yek…. yg terlintas kt fikiran skrg nie… dia x suka yg jenis2 sambal merah

You go out to eat and have a drink. What does he order?
teh 0 panas….. kekadang ada la sesekalikopi o panas….

Where did he go to high school?
sek men -> MTD @RMC pastu UM

What size shoes does he wear?
ala… tak ingat la..8 la kot. pernah sekali je belikan kasut dia seblum kawin.. sbb nk buat hantaran.. pastu x pernah dah…

What is his favorite type of sandwich?
sandwich sardine yg pedas dan masam…. Tp nak sardine ‘ayam brand’. Sardine lain tak layannn… cehhhh….. sib baik sendiri kuar duit.. hehee..

What would this person eat every day if he could?
tumis kangkung, masak lemak pucuk ubi/ pucuk paku ngn ayam goreng kunyit….. of cos yg bini dia masak…

What is his favorite cereal?
makan ke dia ek.. coco crunch kot.. tu pun kalau bini dia ni sesekali beli…

What would he never wear?
ntah ekk.. seluar slack kot. Buang duit je aku belikan ms hantaran hari tu. Smpai perut dh ke depan, masih x pernah lg nmpak dia pakai seluar slack.

What is his favorite sports team?
katanya rugby.. tp x pernah pun layan rugby iye2…. Conpius plak…

Who did he vote for? vote?
Buat undi rosak ada la……hahaaa….

Who is his best friend?
best friend…. Sape yek. Rozi kot. Sbb kalau dpt keja2 luar selalu je ajak si rozi nie. Ngn sorang lagi Ijal.. mm maybe sbb senang nk tanya apa2 psl insurans… semua ada kepentingan.. ahakss….

What is something you do that he wishes you wouldn’t do?
mandi lewat malam n mandi pas makan….. perut dh makin ke depan.. kena jaga la sikit kan.

What is his heritage?
ape nie?

What is his favorite colour?
hitam gayanya. Sbb banyak benola t shirt hitam zaman2 dia berambut ala-ala rock dulu….. tp skrg ni cam hijau je ikut cam bini dia…..

What is his habit?
perlu ke aku tulih kt sini… takpelah, biarlah bini dia nie je yg tau…. Heheee….

What is he proud off?
anak dia.. tak habis2 je ckp.. muka macam sape?…..macam ayah kannn… uwaaaa….yelah, bininye nie tlg beranakkan je, takde muka
mcm umi pun..

Lastly, do you think he will read this?
emm.. ada masa ke dia nk baca.. macam tak je.. lebih baik layan tv kot daripada dok surf2 tenet ni..

Thursday, April 30, 2009

Thanx For Being SO Sweet Award... thanx afne.. terharu plak rasa dapat award ni. walaupun hanya kenal di alam cyber.. takpernah jumpa lagi kan afne... bile le kite boleh ketemukan anak bujangku ngn anak daramu itu ya... hehe :)
HaPpY BiRtHdaY tO mE!!

fuhhh... mcm tak caya je umur dh makin meningkat...
rs cam baru je teringat2 dan terkenang2 zaman sekolah naik beskal sambil makan aiskrim 20sen..
pastu pagi2 selalu je kena kejar angsa kt depan umah cina..(tak tau hidup lg ke tak cina tu)
dn pernah sekali naik beskal pg ngn kakak kena kejar anjing.... memang sungguh kurang asam anjing tu.. jauh gak la buat terpaksa memecut basikal...

emm.. taun nie, tak mintak apa2 dr en.somi. sebabnya wife nyer yg baik nie tau laki dia tgh sesak $. cuma WAJIB tiap bulan bila dpt gaji.... makan kt NANDOS. biasanya kat OU la. (n aku suka masuk websitenyer yg comel.. http://www.nandos.com/) faveret kami dari zaman bercinta smpailah dh beranak pinak... (upss... baru sorang k.. :) emm... memang sekali makan dkt 50higgit la kan, tp tu stok mkn fastfood tuk one month. dah takde la nk ngada2 mkn kt kfc ke.. mcd ke.. kenny rogers ke...

ni makan kek 12.15am, 29 april 09. org dh sedap2 tido, kami melantak kek.
sebabnya balik dr OU ptg tu, semyg maghrib dua2 terus terbongkang dpn sofa smpai 10.30.
tak sedar pun pukul bape aqeel tido.. sian aqeel..

close up...

Tuesday, April 28, 2009

hari yg tak leh aku lupa...



kalau aku tulih kat sini apa yg tak patut aku lakukan air ni, malu wehhh....
(ye la.. mana la tau kak shida terbaca blog aku nie.. konpem dia gelak guling2. sbbnyer aku lepak lama kt meja dia pg td, tlg download driver printer...)

biarlah aku ngn en. somi ku sorg je yang tau..
tu pun sbb aku tak tahan nk gelak sorg2, terus aku tepon en.somi.....
bukan sengaja tau.. gila apa, takkan aku saja2nk buat camtu.... hahaa...

tp aku takkan lupa tarikh ari ni sbb nyer esok.... my birthday okey... :)
sape2 yg baca ni kena bagi hadiah :) aci tak camtu...

pesanan tuk aku -> JGN BUAT LAGI OKEY !!!!
ooo.. ni nak citer menu ahad lepas..
sebelum gerak pegi psr borong selayang.. tetiba tercakap ngn en.somi..
kalau dapat makan laksa hari nie sedap la agaknya..
cepat je dia jawab... okey gak tu.. amy buat yek...


gambar gerak ek.. sebb tgh angkat sudu tu nk masuk mulut dah...
dh tak menyempat2 nak makan...sbb en somi nk gie keja ptg tu

bahan2 dia cam biasa... campak2 je..
Laksa version amy :)

Kuah :(style rebus ek.. en.somi tak suka yg tumis)
6-7 ekor ikan sardin
(rebus -> siat dagingnya ->tumbuk/blend)cili kisar
2 kuntum bunga kantan
daun kesum
sedikit belacan
(kalau dpt belacan yg sedap.. lagu umpph la laksanya)asam keping
air secukupnya

bhn utama ->laksa basah
(cepatla sikit keje.. hehe)salad
timun
bawang
hirisan cili padi+cili merah
telur rebus....

smbung citer balik.. malam tu, tidokan aqeel terus ikut zzzzzzzzz..
tak sedar pun pukul bape somi balik keje..

sedar2 dia cium pipi...dh siap mandi dn baring kt sebelah.."amy.. esok kejut awal sikit yek.. nak breakfast laksa. nanti takut tak sempat menikmati... "
"ok..." aku trsenyum sorang2... dh nk tido pun boleh ingat kt laksa.
ye la.. kalau hr isnin selalu je kelam kabut nk gie sekolah. ari isnin kena dtg 7.30, memang tak sempat sarpn pun biasanya..

dh bb kali buat laksa nie....
takdelah nampak somi cam 'batak' sangat makan laksa bila balik umah MIL cam dulu2..huhu..
dah hampir setanding kot.... tp malas la nk tanya kan..

karang kembang lak punggung aku nie ha...hahaaa....

Tuesday, April 21, 2009

yong tau fu(supper kul 10mlm semalam - asyik lapar je skrg ni..... ikut la ckp Dr. lapar je makan.... biar naik sikit badan tu... )
oleh kerana x jumpa lg yong tau fu yg sedap kt area batu caves ni, aku try surf2 kt internet.. kunun nk try buat sendiri... akhirnya... taraa... 2nd time buat...
komen hubby : 1st time buat -> terlebih belacan 2nd time -> dh ada improvement, terlebih manis sikit je... (komen2 pun, habis gak 1 pinggan.. huhu.. )


Yong Tu Fu
Kuah Hitam
- gula melaka
- sedikit belacan
- bancuhan tepung jagung
- gula pasir

Kuah sambal
-cili kering - mesin
-sos tomato
-air
Cara kuah sambal :
goreng cili kering sampai garing dgn api perlahan. bila dah garing masukkan sos tomato

saya cuba buat yg kuah sambal ni, tp cam x jadik je..
ari tu, carik brg dapur kt giant, ternampak la kuah sambal segera. try beli tupperware kecik 5osen.. not bad gak...
kisah ahad lepas

pg ahad tu, mcm biasa kami pergi pasar borong. beli stok lauk n sayur for one week.
1st time la pegi seawal 7.30.. selalu dah dkt kul 9 br pegi. meriah rupanya pegi pepagi..
sayur msh banyak pilihan yg segar2.... boleh la thn lama sikit dlm peti sejuk kami yg dh nazak tu.. mana ke tidaknya fridge ni dah berpindah rumah 6 kali. mengalahkan tuannya..

emm.. sambung balik psl pasar td.
pegi awal tu pun ada sebabnya... kul 9, nak pegi kursus kt kg pandn.
kursus yg dah lama sepatutnya nk pegi, tp asyik dok tertangguh je...
sebab : hubby asyik keje je ujung minggu... kena ngaku ok...

sampai umah ptg tu... kena serbu dek aqeel..
nielah kerja dia bila dpt buka isi plastik yg kami dpt..
siap babai kt umi ngn ayah tu.. tak tahan tul...

uwaaaaaaaaaaaaa....
aku rasa cam nk jadik askar jek skrg ni.. dush... dush....
takkanla tetiap hari aku nk kena susun buku. kalau sikit2 takpe lah...


ni library dh jadik cam tongkang pecah.. semua buku bercampur aduk..
minggu lps jadik gak camni..
dr aku masuk pg sampai ke kul 1 baru siap mengemas...

smpai dh rasa cam nak pitam je...
ingat aku ni takde keja lain apa kee...


takkan la tak boleh nk control murid bila masuk library nie..


tak cukup besar lg ke rules yg aku tampal tu..


nk aku buat FONT SIZE 72 ke....

dahla kena menanggung keja tertunggak 2 tahun...

nie plak kena amik masa tuk susun buku.
buang masa okeyyy....

nk tunggu pengawas naik waktu rehat, bukan banyak mana sgt pun diorang nie boleh tlg...
sbb rehat bukan lah lama mana..

aku balik kul 2.10pm or 3.10pm.

kkadang aku stay smpai kul 4-5pm..

tp takkanla aku nk stay tiap2 ari smpai ke ptg sbb nk jaga anak murid org lain..

adakah aku perlu mmasang CCTV
untuk mengetahui siapa yg punya angkara...

Sunday, April 19, 2009

stlh bb hari teringin makn donut, akhirnya dpt gak meluangkan masa buat pg semalm.
umi suka yg nie... yg nie filling blueberry n choc... nie permintaan hubby. dia suka yg inti kt dlm...

budak kecik ni makan je semua
Donut Suria.. (amik dr forum.. )
memang best sbb smpai ke ptg pun masih lembut..
Bahan A
3 cawan tepung
3 tablespoons susu tepung
3 tablespoons shortening
3 tablespoons gula pasir halus

Bahan B
*200ml air suam
2 teaspoons instant yeast..kalau guna mauripan tak boleh perap lebih dr ½ jam
20 ml air – sbg tambahan jika perlu (saya tak tambah. just guna 200ml air)

Cara:
-Bancuh bahan B*.
-Masukkan ke dalam bahan A.
-Masukkan air tambahan.
(saya-> masuk semua bhn dlm BM... tinggal buat keja lain 1jam 1/2..pstu tinggal terap)
-Uli 5 minit, terus terap atau buat bulat bulat.
-Perap then boleh goreng.

Saturday, April 18, 2009

ptg td kami ke birthdy party anak sepupu hubby at kfc xtream park ss 13...
bersama chicky...
tp.. dalam kemeriahan party... ada plak kisah di bawah kerusi.. ehhe..
ada budak tu takut ngn chicky rupanya..


Thursday, April 16, 2009



sejak2 kluar hospital ni, makin selera plak aqeel ni makan. nak balas dendam selepas seminggu x de nafsu makan la gamaknya.. tp nk balas dendam pun, takkan la sampai terjaga malam nk makan gak... tp itulah benonya.... uwaaa... umi ni yg malas nk masuk dapur pepagi buta amik biskut dia. dh terjaga 3 kali, buatkan susu tp masih merengek lg. confirm la budak ni lapar. terkebil2 lah umi ni amik biskut chipsmore dia tu. kuarkan sekeping bg kt dia, pastu letak kt tepi. dan umi pun ter ZZZZ... sedar2 dia cuit n tunjuk bungkusan chipsmore tu... mak aii.. biar beno anak ummi nie. klau tak salah, dlm tu ada dlm 5 keping. mknanya habis dh dia makan....

bila breakfst pg td, citer la kt hubby..

hubby : takpe la dia tgh berselera makan.. (sambil mengunyah cekodok ikan bilis)
aqeel pun x layan umi sbb syiok makan kodok...
(huhu.. ingtkan nk cakap sekali, kesian kt umi kena bangun mlm..)

di suatu masa dulu... jeng jeng.. haha.. cam nk citer ape je.., pernah cuba buat biskut chips kak hanieliza, memang jadik dan sedap...ke hulu ke hilir gak aqeel bawak tupperware biskut tu. tp ntah bila la nk buat lagi sbb nk buat cookies nie cam kena kesabaran yg lebih.. huhu.. aku ni kekadang jenis tak sabar gak..

Wednesday, April 15, 2009

motor ayah berubah wajah...

motor bersama model... setelah 3 taun terperap cam besi buruk.... abaikan gambar2 belakang tu ek.

akhirnya.. selepas hampir sebulan kt icu, nilah hasilnya... taraaa.. stay smpai malam dok mendesign body motor ni ye kan ayah kan. pastu dera umi suh kaler. sib baiklah umi ni mmg suka mengaler2 guna crayon. kalau hasil tak cunn, memang saja la ye tak...

aqeel ngn ayah melaram jalan2 ek, tak ajak umi pun.... bila la plak ayah amik gmbar aqeel camni.. huduh benor la.. ahahaa...

alhamdulillah.. aqeel bakal dpt adik.. huhu. cam tak caya plak rasa.. actually, dh 2 minggu lewat.. tp saje je tak nak check lg. hehee.. yg sbenrnya pun, sy memang la bz sgt2 last week. ngan preparation sukan sekolah, pastu plak aqeel masuk wad. isnin masuk library, dh macam tongkang pecah plak. sehari je cuti ari jumaat tu.... adeh... banyak2 lah bersabor...
ari ni br berkesempatan gie klinik scan.. alhamdulillah dah 5 weeks. So aqeel tak leh la nak manja sangat2 dah tau. aqeel nk dapat adik dah. nanti aqeel boleh main ngan baby.. takdelah asyik menyendeng ngn umi je... :)

Tuesday, April 14, 2009

ni gmbar2 aqeel kt hospital..

mula2 smpai kt emergncy room... memang tak bemaya dh ms nie.
wad kanak-kanak penuh malam tu, dpt wad dewasa. k la, single room selesa sikit.
aqeel kusyuk tengok tv. tak nak makan langsung sepanjang duduk hospital..

sian anak umi ni...

Saturday, April 11, 2009

huhu... bape ari ek x update. dapur pun dh bb ari tak berasap. ptg khamis balik dr sekolah, terus bawak aqeel pegi klinik nk dptkan surat transfer ke hospital sbb x de perubahan lagi. sebelum bgtau Dr tu, saja lah ckp yg aqeel ni x sembuh lagi dari ari isnin. Dr tu just check perut n nak bagi ubat lagi. aku ape lagi.. takkan nak bagi ubat, budak ni dh lembik dah ni. 2 hari baring je, tak nak main langsung. pastu Dr tanya, n aku jwp nk bwk dia gi hospitl. ada plakdia ckp, betul jugak ye. bahaya ni dh bb ari. boleh plk dia ckp cmtu...
dpt surat terus bw aqeel ke pusrawi. terus masuk ke emergency room n masuk air. sepatutnya masuk 1btl, kena balik atau cr hosp lain sbb wad knk2 penuh. kul 9mlm, nurse bgtau ada single room dewasa kosong. ok je la drp dok bukk jarum n masuk lg esok. kesian lk kt aqeel. ni dh msuk ari ke-2. aqeel pun dh boleh senyum n gurau2. dh x muntah. cuma cirit birit yg belum hbis spenuhnya. hrp2 esok dh boleh kuar... nk letk gmbr aqeel kt sini, tp hubby lupa k nk bwk cble.

Tuesday, April 07, 2009

semalam pukul 9 aqeel dh tetido atas riba kt dpn tv. bila nk angkat dia masuk dlm bilik, tetiba muntah banyak sesangat. habis baju umi ni pun kena. mandikan dia dan aku pun mandi. tak lama dh tukar baju, sekali lagi dia muntah. aduhh.. nape lak budak kcik ni. dgn aku2 sekali terpaksa ganti lagi. sampaila pukul 10, dah 4 kali tukar baju. pukl 10 lebih, hubby nk amik moto kt bengkel terus bawak aqeel pegi klinik. dalam kereta, aqeel terlelap. sampai je klinik, terjaga n muntah lagi. sampai dh takde benda yg keluar. kesian tul tengok. badan dia pun dh lembik je. Dr masukkan ubat tahan muntah kt 'tut' dia. he says kalau 2 jam lagi masih macm tu, kena bawak dia ke hospital. sampai rumah, dia terus tido. ada gak sesekali terbangun... muntah sikit.
pukul 9pg, baru dia bangun. buatkan dia air glukos pastu ribakan dia sambi breakfst. tak lama.... muntah atas baju aku. uwaa.. umi dah siap pakai baju nk gi sekolah la aqeel.
tengok dia cam ok, aku gie sekolah. setiap jam call umah. dh tak muntah, tp 'ek' 2 kali dan cair. pukul 3 balik umah, kata yanti.. aqeel baru je lepas muntah 2 kali. aku plak pening kepala smcam je lepas abis kelas td. ngn loya2.. perut tersgt la lapar, tp x de nafsu langsung nk makan.
layan aqeel jap n tak lama dia tido. tu yg sempat online ni. tp terasa kepala pusing je ni... mana lah hubby ni tak smpai2 lg..

Sunday, April 05, 2009

Konvokesyen

Emm.. dh dpt sms sebelum ni konvo 26 n 27mei. tp x dapat info penuh. Try carik kt ipis website. rupanya duduk kat bawah nun, cam tak perasan sgt la kan. Kena bayar 100hinggit rupanya nk konvo nie.. duit2.. :) dan baru le ku tahu, konvo ni konvo berpusat ipgm zon tengah. Amik jubah n raptai 26mei dan majlis konvokesyen 27 dan 28 mei. Emm.. 4 hari lepas tu 2 Jun, insyaAllah jika dipanjangkan umur, sy n hubby akan berangkat ke 'sana'. bz la nampaknya sepanjang hujung mei, ngn persiapan tak buat lg.

link konvokesyen.. -> klik sini
Pizza...

minggu lepas dok seronok buat donut. dapat lak buat yg isi coklat kt dalam.. ala2 big apple la kununnya.. ahha. jadikla ada rupa sikit2. tp tak sempt snap gambar. sbb dh x sabar nk makan. aqeel pun makan smpai coklat ke telinga. habis comot..

semalam plak buat projek pizza. dh lama teringin nak buat. tp masih x berkesempatan.
pic sebelum bakar (tak letak cheese lg) n selepas.. nyum nyum..


ni la aqeel darwisy.. emm, kalau x silap umi aqeel baru je lepas makan. lambat sikit je umi angkat periuk tu..

Wednesday, March 25, 2009

alhamdulillah... perjalanan hidup semakin lancar walaupun sesak $.. haha.. sabtu lepas gamble pegi auction kt berjaya times square. betul ke nk beli rumah dh nie. macam tak caya je. tp nak dapatkan rumah idaman yg cm nie, bukanlah senang.. memang betul2 tawakal, kalau rzki rumah tu memang rumah kami, takkan ke mana ye tak.. fuh.. lawan 7 orang, alhamdulillah dpt juga.. walaupun naik lebih dr 20k..

nie pandangn dr luar 'bakal rumah kami'.. bandar tasik puteri. 5 bilik... tp bukan main semak samun tanah tepi tu. dpt kuarkn epf nanti barulah fikir nk buat apa yg patut kt umah nie. sekarang nie kena mengumpul balik duit tuk far destination on this june. cukup duit ke tak nie... aduh.. risonya...
yg rumah bersih tu umah org lain ye.. lebih kurang camtu lah bentuknya.

Friday, February 06, 2009

batuk masih tak hilang lagi.. perit dh rasa. tambah lak terpaksa mnjerit2 kt dalam kelas. mmg perit sgt lah rasa tekak nie.
hubby masih kt penang. selagi x abih projek kt sana, selagi tu lah dok ulang alik ujung minggu. harap2 lah projek kt kedah tu tgh tahun atau ujung tahun nanti. kalau tak, kena tinggal lagi lah kami dua beranak. huhu... emm.. akan ku tunggu janji nya nk siapkan form IR lepas habis projk kt penang nie. tak tahan dh asyik berjauhan je.
nk cerita pasal aqeel plak. emmmm.. dh setahun 5 bulan. cepat betul masa berlalu. dah mula nk berfikir. ada sekali tu dia naik kereta mainan dia tu. pastu dk terjenguk2 kt bawah stereng. ingatkan apalah benda yg dibuatnya. rupanya nampak la kunci kt tangan dia... tengah dok mencari2 lubang kunci cam kereta betul tu. comel je tenguk.
lagi satu suka bukak album umi ngan ayahnya. dalam ramai2 org kt setiap gmbr tu, dh boleh carik umi ngn ayah. tp.... kalau tunjuk gmbr2 ayahnya yg zaman2 sekolah dulu... memang x leh nk cam la. even kami dh tunjuk yg mana, tetap gak dia kata bukan. sebb jauh sgt lla dh kan. dulu kurus cekeding je, ngn rambut ala2 rock.. hahaa....
bab makan plak, susah betul nak makan nasi. kalau bagi, dia akan amik sayur je. chipsmore mmg feveret dia.. satu peket dia boleh habiskan sorang. aqeel.. aqeel.. apa2pun.. umi sayang sgt2 kt aqeel tau.. muah... ;)
emm.. ahad nie thaipusam. tak taulah hubby dh balik lum. nak duduk rumah seharian atau keluar dr kaw bt caves nie. mesti bosan tahap gaban kalau duduk rumah sehari. Kalau nk keluar, kena seawal yang boleh dan carik jalan alternatif lain. ada member bagitau, bulatan batu caves tu pun tutup. maybe kena ikut jalan2 dalam selayang.

Thursday, January 29, 2009


alhamdulillah... setelah lama x masuk blog nie.. dn smpai lupa pun password. :)

huhu.. akhirnya dpt gak mengaktifkan balik. aqeel pun dh setahun 4 bulan. dah besar dah. dan makin aktif, kekadang smpai x larat nak melayan. hrp2 la aku rajin mengupdate pasni..


Wednesday, November 07, 2007

Tersentuh bile baca tazkirah dibawah
Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke Dunia...

Dia bertanya kepada Tuhan : "Para Malaikat di sini mengatakan bahawa esok Engkau akan mengirimkan saya ke Dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana; saya begitu kecil dan lemah?"
Dan Tuhan menjawab : "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Dia akan menjaga dan mengasihimu."

Bayi bertanya lagi : "Tetapi di sini; di dalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa...Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."
Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia."

Bayi bertanya lagi : "Dan bagaimana bisa saya mengerti di saat orang-orang berbicara kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka?"
Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengar penuh kesabaran dan perhatian, dia akan mengajar kepadamu cara berbicara."

Bayi bertanya lagi : "Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu?" Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"

Bayi bertanya lagi : "saya dengar bahawa di Dunia banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya?"
Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan melindungi; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam diri dan jiwanya"

Bayi berkata : "Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"
Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa di sisimu" di saat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari Bumi dapat didengari, dan sang bayi bertanya perlahan-lahan;

Bayi bertanya : "Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut?"
Tuhan menjawab : "Kamu akan memanggil malaikatmu itu : "IBU"

Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu. Berbakti, berdoa dan cintailah ibu sepanjang masa...Dialah satu-satunya harta yang tiada galang gantinya dunia akhirat...

Dan untuk para Ibu, ingatlah kisah ini di kala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak dan dalam melayani mereka yang sedang membesar...sesungguhnya "SYURGA ITU DI BAWAH TELAPAK KAKIMU"
Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :
1) Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan
2) Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu
3) Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Penciptamu dan Dosa-dosa silam
4) Disulami dengan taubat kepada Zat yang memilikimu