Showing posts with label sekolah. Show all posts
Showing posts with label sekolah. Show all posts

Sunday, February 05, 2012

sekolah

lama betul menyepi. bila dah mula je masuk sekolah, masa agak terbatas untk update blog. sebelum buka, banyak benda je rasa nak tulis kt blog. tapi bila buka dan klik new post.... susah pula nak mengatur ayat. akhirnya tekan button sign out sbb fikirkn kerja2 lain yg menanti..

emm.. tahun nie sy mengajar tahun 1 dan merangkap guru kelas. fuhh, risau gak nak melayan kanak2 yang masih comel, baru mengenal alam persekolahan yang masih banyak perlukan pertolongan dari cikgu lagi...   tp pengalamn mengajar 2 subjek tahun lepas... insyaAllah akan dapat lakukannya dengan baik.. bukannya apa.. sekarang tugas guru bukan sekadar mengajar, tp dah ada tambahan kerja2 pengkeranian... nak masuk data smm, saps, plbs.... tu part murid. belum part cikgu lagi... takpelah kan, cuba buatlah yang terbaik kan....



Monday, January 03, 2011

Selamat Kembali Ke Sekolah

Berakhirlah sudah cuti sekolah selama sebulan setengah... huhu... sudah terlalu lama cuti, mood nak masuk sekolah mcm takde je lg.... minggu lps 3 hr berturut meeting koko, kurikulum n hem. smbil2 panaskn enjin mood..tp tk pns2 pun lg smpai la nie... hahaa.. mcm mana tu..

dn aku masih lg di selayang.. bermakna aku akn memohon untuk kali yg ke-5 pd april nnti... fuhh...memang msh takde rezeki untuk aku ke area rawang la kot.. takpelah, selagi aku mash berdaya, redha dan akan ku teruskan perjuangan di sini.

ppagi lg td dah start menyapu, tak sabar nak tunggu pengawas naik bila tengok keadaan pss yg berhabuk dan bersepah.musykil juga la, mcm mana boleh beralih kedudukan beberapa brg kat situ.emmm... tp atas nasihat cikgu2 yg dh lama kt situ, buat2 tak tau dah la... emm.. paham la tu.. bunyik je loceng rehat, adalah dlm 10 org pengawas naik... apalagi, buat kerahan tenaga la. :) cikgu tlg sekali yek, bukan setakat tengok dan arah je.. hehe.. alhamdulillah, 15 minit je.. semua dh bersih. tinggal bilik kerja aku je yg msh blum dpt tuk dikemas.... hrp2 esok dpt setelkn semua sblum mulakan kerja2 lain...

Monday, May 17, 2010

Selamat Hari Guru....

Selamat Hari Guru kepada semua rakan seperjuangan!

walaupun saya taklah seglamour cikgu2 lain yang bawak balik hadiah 1-2 beg kan.... tp saya faham dengan tugas saya sbg GM.. saya mengajar buku2 bukan budak.... mengecop, menjilid, membaikpulih... itulah kerja sy..... ada gak perasaan jeles ngn cikgu cikgi nie.. tipulah kalau x jeles kan depa dpt hadiah... sy dapat sikit je... takpe... yg penting....
.
.
.













dpt nie dr somi tercenta... special request dan smpai tokei kedai tu pening nak buatkan. buah2 tu somi yg carik dn beli dn bg org kedai tu suh buatkan... muah2

>> entry dh lma taip, tp x sempat publish... ;)

Wednesday, July 15, 2009

aku sgt tension ari nie.... smalam aku amik masa setengah hari menyusun buku, sekali pg tadi datang dah bercampur aduk lagi............... huwaaaaaa..

dah la dengan ksihatan aku yg tak berapa baik ni. aku rasa cam nak baring n tido je. malas nak memikirkan masalah dan kerja2 sepatutnya yang perlu aku buat.. emm, aku tau, GB masih ternanti2 kerja yg dia harapkan aku buat. tp aku betul2 tak larat buat masa nie. bahan2 dah ada la kumpul sikit2. cumanya nak amik masa dok kat situ dan menampal2 yg aku tak tau bile aku leh buat.. ya ampun ustaz.. saya cuba buat secepat yg boleh...

pukul 10.30, maton ajak aku turun makan. sebenarnya aku dh kenyang makan nasi lemak pg td, tp disebabkan ketensionan, aku nak lepak2 kt kantin. th dok syok2 makan buah ngn asam boi.. dapat call dr bank rakyat... alhamdulillah loan dh lulus. tak sabar dah nak bersihkan, hias n dudk umah sendiri. ada gak benda best ari ni.

ptg td terus gie bank.. sign aggreemnt. sampai umah dekat kul 5. letih sangat rasanya badan nie. tak leh nak fikir naka masak apa.. last2 kuarkan bahan2 tuk nasi goreng. somi takde seminggu nie, mmg masak sempoi je lah... semalam buat bubur kacang durian.. teringinnya bukan main. bila dh buat sikit2 je makannya pun..