kalau aku tulih kat sini apa yg tak patut aku lakukan air ni, malu wehhh....
(ye la.. mana la tau kak shida terbaca blog aku nie.. konpem dia gelak guling2. sbbnyer aku lepak lama kt meja dia pg td, tlg download driver printer...)
biarlah aku ngn en. somi ku sorg je yang tau..
tu pun sbb aku tak tahan nk gelak sorg2, terus aku tepon en.somi.....
bukan sengaja tau.. gila apa, takkan aku saja2nk buat camtu.... hahaa...
tp aku takkan lupa tarikh ari ni sbb nyer esok.... my birthday okey... :)
sape2 yg baca ni kena bagi hadiah :) aci tak camtu...
pesanan tuk aku -> JGN BUAT LAGI OKEY !!!!
ooo.. ni nak citer menu ahad lepas..
sebelum gerak pegi psr borong selayang.. tetiba tercakap ngn en.somi..
kalau dapat makan laksa hari nie sedap la agaknya..
cepat je dia jawab... okey gak tu.. amy buat yek...
gambar gerak ek.. sebb tgh angkat sudu tu nk masuk mulut dah...
dh tak menyempat2 nak makan...sbb en somi nk gie keja ptg tu

bahan2 dia cam biasa... campak2 je..
Laksa version amy :)
Kuah :(style rebus ek.. en.somi tak suka yg tumis)
6-7 ekor ikan sardin(rebus -> siat dagingnya ->tumbuk/blend)cili kisar
2 kuntum bunga kantan
daun kesum
sedikit belacan (kalau dpt belacan yg sedap.. lagu umpph la laksanya)asam keping
air secukupnya
bhn utama ->laksa basah (cepatla sikit keje.. hehe)salad
timun
bawang
hirisan cili padi+cili merah
telur rebus....
smbung citer balik.. malam tu, tidokan aqeel terus ikut zzzzzzzzz..
tak sedar pun pukul bape somi balik keje..
sedar2 dia cium pipi...dh siap mandi dn baring kt sebelah.."amy.. esok kejut awal sikit yek.. nak breakfast laksa. nanti takut tak sempat menikmati... "
"ok..." aku trsenyum sorang2... dh nk tido pun boleh ingat kt laksa.ye la.. kalau hr isnin selalu je kelam kabut nk gie sekolah. ari isnin kena dtg 7.30, memang tak sempat sarpn pun biasanya..
dh bb kali buat laksa nie....
takdelah nampak somi cam 'batak' sangat makan laksa bila balik umah MIL cam dulu2..huhu..
dah hampir setanding kot.... tp malas la nk tanya kan..
karang kembang lak punggung aku nie ha...hahaaa....