Friday, May 29, 2009


Konvokesyen @ Dewan Sri Siantan Putrajaya

banyak nak citer yg x puas hati ngn pengurusan konv nie.. tp malas lah nk tulih kt sini kan. takpelah, dh bebel2 ngn org yg sudi dgr sblum nie pun dh ok.. kalau ikut protokol, memang aku tak pegi la kan.. tp sbb nk jumpe kawan2 yang lama x jumpa... besh.. beshhh... korang yg kaya2 dok kt p2 n p3 tu, bile nak belanja nie... ;)


possing sblum masuk dewan..
yg sorng cute kt depan tu kena posting kt tmpt org asli.. dia sorg je cikgu pepuan kt situ..
kesian dia.. x pe nain, kumpul duit bayk2..
with my beloved husband n my son... thanx abg. nape susah2 beli munga.. nanti nk kena tinggal 2 minggu.. x dpt nk simpan elok2... apapun, muah muahhh...
adik amik gmbar candid



ngn bestfriend ani.. suka sgt ngn dia ni, sbb time kita susah, mesti dia tlg... ingt nak jadikkn adik ipar, rupanya dh ada bf... x pe la ani, kawin nati jgn lupa jemput tau..

gmbar yg paling aku suka... emm.. aku mcm tak percaya tengok gmbar2 nie. nak tau tak nape, sbb bila amik gmbr sblum ni nmpak noda2 hitam kt muka... somi ckp time aku pregnant muka nampak bersih je.. tp aku x percaya ckp dia.. tu bila aku tenung gmbr2 nie.. betul kot ckp dia..

aku rasa nie posting terakhir aku sebelum bercuti 2 minggu. dah x sempat nk onlen dh pas nie.. sbb persiapan tuk umrah banyak lagi x setel.. insyaAllah balik nanti sy update lg k....
25 Mei @ 1utama

cam biasa bila dpt gaji, kami akan ke OU. tempat yg dituju.. mana lagi kalau bukan nandos... dh cam ketagih plak tiap hujung bulan.

nie aqeel tgh tunggu umi bersiap.. cam nak gie beraya plak..


aqeel yg dh lapar sangat

nak bagi terliur jap.. heheh...tiap kali lalu kedai nie.. tak ingat kedai apa.. aqeel akan mengambil masa 5 minit dok acah2 badak sumbu nie.. dia ingat hidup la tu... x shopping apa mlm tu.. gi ou semata2 makannnn....

Monday, May 25, 2009

Shopping Sabtu lepas...

pukul 1.00am br smpai umah..

hahaa... memborong banyak sgt ke? takde la banyak ok... sb banyak sgt xtvt sampingan lain....


nie yg sempat aku dptkan ari nie.. ada gak yg msh lum dpt. tak cukup masa rupanya nk shopping sehari. nampak sgt la dh lama sgt aku x kuar membeli belah barang bagai tuk diri aku. dok kumpul duit punya pasal... dr kt umah lagi dh plan n servey hp kt internet.. nokia la jadi pilihan..


tp ntah napa bila smpai kt low yat... sony yg aku sambar.. conpius jap.. aku terpikat ngn kamera nya kot...



nie beli kt sg wang... frame+lense rm100 dan + contact lense for 3 mnths rm45..... tp cuba tengok betul2.. contact lens itu berisi 6 setiap kotak.. jadiknya org kedai itu sudah salah bagi.


aku pun x perasan sampailah si minah kedai tu telfon aku kata dia bagi terebih.. sebenarnya aku beli tuk 3 pasang je..

andaikata aku orang yg tidak baik... aku x pulangkan kan.. free2 je aku dpt 3 pasang lagi.. ehhe.
tp aku dh ckp kt minachi tu nk pulang pas aku balik umrah nanti. kalau x pun aku transfer duit je.

yg nie baju yg sempat aku sambar.
patutla dh lama aku x shopping baju...
rupanya amatlah susah untuk mencari baju saiz S, apatah lagi XS.
sampai rasa give up je ari tu.
saiz paling kecik pun cam kelambu je bila aku pakai.

dah kurus sgt ke aku nie? :(
nie budak kecik yg dh penat seharian ikut berjalan.
tp sib baik lah mood dia ok ari nie.

kat hr steak house.. kt sini la tempat umi selalu dating dulu tau aqeel.. :)
sekali cek list.. emm banyak lagi x dpt.
takpelah, isnin ni pas jaga exam.. aku sanbung kt giant ngn mydin bt caves..
+ tudung konvo tak dapat lagi... uwaaa....

Saturday, May 23, 2009

XTVT ari Sabtu

pg sabtu nie.. pas subuh terus bangun. dh lama sgt x online.. hehe..
tp yg sbnrnya x sabar nak menanti en somi balik..

nk beli hp baru ari nie... YAHOO!!...
setelah sakit hati dgn hp motorola yg dah nazak dn tunggu masa je nk campak tong sampah..
emm.. planning tuk hr nie.. nk shopping..
ala.. bkn shopping apa pun.. carik benda2 penting yg dh lama sepatutnya beli..


1) semestinya Handphone!!

2) cermin mata - yg pakai sekarang nie dh bengkok gara2 tetindih waktu tido

3) compact powder sbb nk konvo next week.

sebelum ni pakai bedak silky white pink tu je yg regenya rm3.50 :)

4) keperluan nk pegi umrah- baju maxi ngn jubah selai ngn tudung yg senang nk pakai...

27 n 28 nie dah apply crk for konvokesyen kt dewan sri siantan putrajaya...
yg nie konvo berpusat zon tengah. kira 1st time la ni buat konvo berpusat.

tak tau la meriah ke tak cam kt U dulu.

harap2 ada la jual2 n tmpat makan. daripada konvo kt maktab taun lps.
abah sungguh2 nk dtg, tp riso plak kalau x meriah. sian plak depa nunggu kt luar setgh hari nnti...

31hb Jun, ahad.. dh confirm flight pukul 1 ke madinah, penerbangan arab saudi...
kekawan doakan ye aku sihat dan dapat menjalankan ibadah umrah dengan sempurna.

maklumlah tgh mabuk2 nie, tp dh booking dr awal taun ari tu kan.. insyaAllah semoga Allah permudahkan segala urusan...

afne.. nk kacang pandai ke? :)

afne.. amik award nie ek.. dn sesape yg sering berkunjung ke sini wpun aku nie jrg mengupdte.. hehe..

Saturday, May 16, 2009

Banjir + Batuk + Demamm

ni nak cerita peristiwa petang khamis.
Aqeel masih lagi demam, belum pun kebah lg. cek suhu masih 38.
dan yang paling perit uminye nie plak dah mula menunjukkan intro2 tuk kena batuk. perit rasa tekak nie. dan x dok selera langsung nk makan.
tghari tu, aku, kak has ngna kak linda pergi selayang mall nak carik cenderamata n hadiah tuk hari guru nanti. kalau ikut badan, memang la tak larat sesangat. tp kuatkan juga.
sampai rumah pukul 5, tengok aqeel masih dmam lg...
terus masuk dapur, kuarkan ayam ngn sayur. tak tau lg nk masak apa.
suh maid potong dulu. dh siap mandi...bagi ubat kt aqeel n layan aqeel jap..
tak lama dia terlelap kt depan tv.
uminya nie pun dah lalok2 sbb makan ubat batuk ngn berat sgt kepala. bdan pun dh panas.
memang sedap la hujan2 lebat nie layan mata...
baru je nk lelap, terasa cam ada air megalir kt kaki.
tengok syiling, x de plak bocor...
cek la pampers aqeel kot2 bocor kan.. tp tak juga..
pastu angkat sikit carpet.. makkkk aiii.. mana lak dtg air nie..
sekali carik punca.. dtg dr pintu...
terus je bukak pintu... ya Allah.. kt luar dh banjir...
peti sejuk adik yg kt luar pun dh tenggelam..
kasut yg kt rak kasut dh hanyut bersepah2..
air dah nk melimpah masuk umah..
air td masuk dari celah2 simen pintu...
apa nk buat nie... somi tak balik lg..
terus kejut adik laki aku yg kebetulan dtg ptg tu...

dan dlm kalut2 tu, cuba selamatkan apa2 yg sempat. naikkan barang2 kt ats meja..
kejutkan aqeel n suh dok kt sofa.. sian aqeel..
tgh sibuk2 selamatkn brg kt ruang tamu,
sekali masuk dapur... uwaaa.... bilik air pun dh penuh air.. dn dh melimpah ke dapur...
tengok mesin basuh.. aduh, boleh pakai lagi ke tak nanti...
selamatkan plak brg2 dpur apa yg sempat...
tak sempat abih lg.. tengok kt bilik maid.. carpet dh basah kuyup.
air dari belah kiri umah dah meresap masuk...

kelam kabut betul ptg tu. dh mcm org tak boleh nk fikir... somi plak tak smpai2 lagi..
sib baiklah aqeel dok senyap je kt atas sofa. cuma dia pun tunjuk2 air dh memenuhi rumah..
7.30, en somi baru smpai umah.. hujan dh mula reda sikit.
barulah dpt angkat perabot2...
pukul 8 lebih, bawak tuala pegi carik petronas solat maghrib.
balik umah, msh takde ide algi camne nk kuarkan air..
kalau nk guna timba ngn gayung, maunya 1 malam tak tido..
call along, dia kata ada vacuum yg boleh sedut air.. terus aku pegi giant.
somi ngn adik laki kuarkan air sikit2..
pukul 2 pagi baru siap keringkan dan mop 3 kali.. nasib baik la ada maid yg boleh aku suruh.
kalau dak tak taulh camne dalam keadaan aku yg tak larat nie..

Friday, May 08, 2009

aku sangat sakit hati okeyy.........
bila cek dalam akaun ada Rm**,***...
tp nilai tu hanya untuk dipandang seketika sahaja....
uwaaaaaaaaaaaa....
ingtkan bole la sikit dari duit tu buat kitchen cabinet ke, hias bilik aqeel ke,
cantikkan sikit pagar ke....
tp semua hanya impian....

dtg dr mana?
duit akaun 2 epf... alhamdulillah, seminggu je dh dapt duitnya....
memang betul la janji depa.. cepat dn pantas...
tapi...
sebab apa aku hanya boleh pandang je?1. loan umah aku hanya lulus 80% je.. aku sgt malas dh nk cuba jaya bank2 lain di zaman2 gawat camni...

2. sebab apa hanya lulus 80%..

Alasan : i. aku baru kerja
ii. payment keta aku setahun yg lepas tak cantik katanya... tk faham ke, aku study lg la masa tu, kekadng terlewat la sikit bayar. tp taklah sampai 3 bulan atau keta kena tarik ke......
3. en.somi takleh nk buat loan.
Alasan :
i. ada 3 keta atas nama dia yang mana salah satu keta P V6 yang ntah sapa pakai selalu tertunggak.... aku sangat sakit hati pasal ni ye... sekali lagi.. sangat sakit hati okey. dari dulu tak selesai2 masalh ni. bila kami susah camni... takde sape pun yg boleh tolong.

dan untk SEDAPKAN HATI sekarang nie...
tkpe, kuranglah sikit bayaran tiap bulan kan...

Wednesday, May 06, 2009

setelah lama terperap tag dr nurul ni... dh mcm 1st preggy dulu, takleh nak hadap pc lama2.... bila smpai ke satu tahap, tetiba je rasa pening nk pitam...

Here’s a chance to see how well you really know your husband. Cut, paste and fill in the answers, then shoot, you know what to do. The real challenge is to send it to your husband to see how right you really are.

He’s sitting in front of the TV, what is on the screen?
National geographic.. disc chanel… aku pun ikut layannn sbb kekadang dia terpaksa layan tengok AFC… baru aci kannn…

You’re out to eat; what kind of dressing does he get on his salad?
emm.. rasanya cam dia x makan sgt la salad malad nie… dia nie sayur kangkung, pucuk ubi, pucuk paku layan la

What’s one food he doesn’t like?
pe yek…. yg terlintas kt fikiran skrg nie… dia x suka yg jenis2 sambal merah

You go out to eat and have a drink. What does he order?
teh 0 panas….. kekadang ada la sesekalikopi o panas….

Where did he go to high school?
sek men -> MTD @RMC pastu UM

What size shoes does he wear?
ala… tak ingat la..8 la kot. pernah sekali je belikan kasut dia seblum kawin.. sbb nk buat hantaran.. pastu x pernah dah…

What is his favorite type of sandwich?
sandwich sardine yg pedas dan masam…. Tp nak sardine ‘ayam brand’. Sardine lain tak layannn… cehhhh….. sib baik sendiri kuar duit.. hehee..

What would this person eat every day if he could?
tumis kangkung, masak lemak pucuk ubi/ pucuk paku ngn ayam goreng kunyit….. of cos yg bini dia masak…

What is his favorite cereal?
makan ke dia ek.. coco crunch kot.. tu pun kalau bini dia ni sesekali beli…

What would he never wear?
ntah ekk.. seluar slack kot. Buang duit je aku belikan ms hantaran hari tu. Smpai perut dh ke depan, masih x pernah lg nmpak dia pakai seluar slack.

What is his favorite sports team?
katanya rugby.. tp x pernah pun layan rugby iye2…. Conpius plak…

Who did he vote for? vote?
Buat undi rosak ada la……hahaaa….

Who is his best friend?
best friend…. Sape yek. Rozi kot. Sbb kalau dpt keja2 luar selalu je ajak si rozi nie. Ngn sorang lagi Ijal.. mm maybe sbb senang nk tanya apa2 psl insurans… semua ada kepentingan.. ahakss….

What is something you do that he wishes you wouldn’t do?
mandi lewat malam n mandi pas makan….. perut dh makin ke depan.. kena jaga la sikit kan.

What is his heritage?
ape nie?

What is his favorite colour?
hitam gayanya. Sbb banyak benola t shirt hitam zaman2 dia berambut ala-ala rock dulu….. tp skrg ni cam hijau je ikut cam bini dia…..

What is his habit?
perlu ke aku tulih kt sini… takpelah, biarlah bini dia nie je yg tau…. Heheee….

What is he proud off?
anak dia.. tak habis2 je ckp.. muka macam sape?…..macam ayah kannn… uwaaaa….yelah, bininye nie tlg beranakkan je, takde muka
mcm umi pun..

Lastly, do you think he will read this?
emm.. ada masa ke dia nk baca.. macam tak je.. lebih baik layan tv kot daripada dok surf2 tenet ni..