Saturday, December 15, 2012

happy birthday aina

genaplah 3 tahun anak dara umi sorang ni...
moga jadik anak yang baik dan bijak..

semenjak ada adik nie... jelesnya lebih
bila riba azhad, dia pun akan menyelit2 nak duduk sebelah...
ni bila ayah dia takde..
kalau ayahnya ada, manjah lah dia dgn ayahnya....
memang baby ayah lah dia nie..


alhamdulillah.. bab mintak2 tolong ambikkan barang memang rajin..
dah boleh tolong umi..

mulut keciknya tu kalau berckap.. usah kata lah..
bak kata ayahnya.. budak ceriwis..


memandngkan ayahnya kt sabah lagi, nk keluar ke kedai pun tak boleh..
hanya dapat buatkan kek mengikut bahan yg ada je..
sib baik fresh cream buat DC ada lagi.. bolehla hias2 sikit wpun tangan keras semacam..
 




Sponge Cake
Bahan2 :

Bahan A :
115 g tepung superfine
200 g telur ( 3 biji jk gred A, 4 biji jk gred B)
138 g gula kastor

15 g ovallette

50 g susu UHT fullcream
13 g glycerine
3 g baking powder
3 g esen vanila
secubit garam

Bahan B
50 g minyak jagung

Cara :
i. campurkan semua bahan A dan putar selama 10 min.
ii. tambahkan bahan B. gaul sebati
iii. tuang di atas dulang dan bakar. (preheat 180C 10 min, bila bakar kurangkan suhu 160C selama 20 min)
* saya guna dulang, takdelah terketar2 tangan nak potong jadik 3... 

Tuesday, December 11, 2012

sabah again..

hati sayu..hati sedih.. sukar untuk diungk apkan. tinggallah Kami anak beranak. Suami terpaksa ke tawau lg. sejak suami kerja sendiri skrg ni, nak tak nak kenalah merelakannya pergi.. semoga dipermudahkan urusan, dan cepatlah balik...isy..isy