semalam pukul 9 aqeel dh tetido atas riba kt dpn tv. bila nk angkat dia masuk dlm bilik, tetiba muntah banyak sesangat. habis baju umi ni pun kena. mandikan dia dan aku pun mandi. tak lama dh tukar baju, sekali lagi dia muntah. aduhh.. nape lak budak kcik ni. dgn aku2 sekali terpaksa ganti lagi. sampaila pukul 10, dah 4 kali tukar baju. pukl 10 lebih, hubby nk amik moto kt bengkel terus bawak aqeel pegi klinik. dalam kereta, aqeel terlelap. sampai je klinik, terjaga n muntah lagi. sampai dh takde benda yg keluar. kesian tul tengok. badan dia pun dh lembik je. Dr masukkan ubat tahan muntah kt 'tut' dia. he says kalau 2 jam lagi masih macm tu, kena bawak dia ke hospital. sampai rumah, dia terus tido. ada gak sesekali terbangun... muntah sikit.
pukul 9pg, baru dia bangun. buatkan dia air glukos pastu ribakan dia sambi breakfst. tak lama.... muntah atas baju aku. uwaa.. umi dah siap pakai baju nk gi sekolah la aqeel.
tengok dia cam ok, aku gie sekolah. setiap jam call umah. dh tak muntah, tp 'ek' 2 kali dan cair. pukul 3 balik umah, kata yanti.. aqeel baru je lepas muntah 2 kali. aku plak pening kepala smcam je lepas abis kelas td. ngn loya2.. perut tersgt la lapar, tp x de nafsu langsung nk makan.
layan aqeel jap n tak lama dia tido. tu yg sempat online ni. tp terasa kepala pusing je ni... mana lah hubby ni tak smpai2 lg..
No comments:
Post a Comment