huhu... bape ari ek x update. dapur pun dh bb ari tak berasap. ptg khamis balik dr sekolah, terus bawak aqeel pegi klinik nk dptkan surat transfer ke hospital sbb x de perubahan lagi. sebelum bgtau Dr tu, saja lah ckp yg aqeel ni x sembuh lagi dari ari isnin. Dr tu just check perut n nak bagi ubat lagi. aku ape lagi.. takkan nak bagi ubat, budak ni dh lembik dah ni. 2 hari baring je, tak nak main langsung. pastu Dr tanya, n aku jwp nk bwk dia gi hospitl. ada plakdia ckp, betul jugak ye. bahaya ni dh bb ari. boleh plk dia ckp cmtu...
dpt surat terus bw aqeel ke pusrawi. terus masuk ke emergency room n masuk air. sepatutnya masuk 1btl, kena balik atau cr hosp lain sbb wad knk2 penuh. kul 9mlm, nurse bgtau ada single room dewasa kosong. ok je la drp dok bukk jarum n masuk lg esok. kesian lk kt aqeel. ni dh msuk ari ke-2. aqeel pun dh boleh senyum n gurau2. dh x muntah. cuma cirit birit yg belum hbis spenuhnya. hrp2 esok dh boleh kuar... nk letk gmbr aqeel kt sini, tp hubby lupa k nk bwk cble.
Saturday, April 11, 2009
Tuesday, April 07, 2009
semalam pukul 9 aqeel dh tetido atas riba kt dpn tv. bila nk angkat dia masuk dlm bilik, tetiba muntah banyak sesangat. habis baju umi ni pun kena. mandikan dia dan aku pun mandi. tak lama dh tukar baju, sekali lagi dia muntah. aduhh.. nape lak budak kcik ni. dgn aku2 sekali terpaksa ganti lagi. sampaila pukul 10, dah 4 kali tukar baju. pukl 10 lebih, hubby nk amik moto kt bengkel terus bawak aqeel pegi klinik. dalam kereta, aqeel terlelap. sampai je klinik, terjaga n muntah lagi. sampai dh takde benda yg keluar. kesian tul tengok. badan dia pun dh lembik je. Dr masukkan ubat tahan muntah kt 'tut' dia. he says kalau 2 jam lagi masih macm tu, kena bawak dia ke hospital. sampai rumah, dia terus tido. ada gak sesekali terbangun... muntah sikit.
pukul 9pg, baru dia bangun. buatkan dia air glukos pastu ribakan dia sambi breakfst. tak lama.... muntah atas baju aku. uwaa.. umi dah siap pakai baju nk gi sekolah la aqeel.
tengok dia cam ok, aku gie sekolah. setiap jam call umah. dh tak muntah, tp 'ek' 2 kali dan cair. pukul 3 balik umah, kata yanti.. aqeel baru je lepas muntah 2 kali. aku plak pening kepala smcam je lepas abis kelas td. ngn loya2.. perut tersgt la lapar, tp x de nafsu langsung nk makan.
layan aqeel jap n tak lama dia tido. tu yg sempat online ni. tp terasa kepala pusing je ni... mana lah hubby ni tak smpai2 lg..
pukul 9pg, baru dia bangun. buatkan dia air glukos pastu ribakan dia sambi breakfst. tak lama.... muntah atas baju aku. uwaa.. umi dah siap pakai baju nk gi sekolah la aqeel.
tengok dia cam ok, aku gie sekolah. setiap jam call umah. dh tak muntah, tp 'ek' 2 kali dan cair. pukul 3 balik umah, kata yanti.. aqeel baru je lepas muntah 2 kali. aku plak pening kepala smcam je lepas abis kelas td. ngn loya2.. perut tersgt la lapar, tp x de nafsu langsung nk makan.
layan aqeel jap n tak lama dia tido. tu yg sempat online ni. tp terasa kepala pusing je ni... mana lah hubby ni tak smpai2 lg..
Sunday, April 05, 2009
Konvokesyen
Emm.. dh dpt sms sebelum ni konvo 26 n 27mei. tp x dapat info penuh. Try carik kt ipis website. rupanya duduk kat bawah nun, cam tak perasan sgt la kan. Kena bayar 100hinggit rupanya nk konvo nie.. duit2.. :) dan baru le ku tahu, konvo ni konvo berpusat ipgm zon tengah. Amik jubah n raptai 26mei dan majlis konvokesyen 27 dan 28 mei. Emm.. 4 hari lepas tu 2 Jun, insyaAllah jika dipanjangkan umur, sy n hubby akan berangkat ke 'sana'. bz la nampaknya sepanjang hujung mei, ngn persiapan tak buat lg.
link konvokesyen.. -> klik sini
Emm.. dh dpt sms sebelum ni konvo 26 n 27mei. tp x dapat info penuh. Try carik kt ipis website. rupanya duduk kat bawah nun, cam tak perasan sgt la kan. Kena bayar 100hinggit rupanya nk konvo nie.. duit2.. :) dan baru le ku tahu, konvo ni konvo berpusat ipgm zon tengah. Amik jubah n raptai 26mei dan majlis konvokesyen 27 dan 28 mei. Emm.. 4 hari lepas tu 2 Jun, insyaAllah jika dipanjangkan umur, sy n hubby akan berangkat ke 'sana'. bz la nampaknya sepanjang hujung mei, ngn persiapan tak buat lg.
link konvokesyen.. -> klik sini
Pizza...

minggu lepas dok seronok buat donut. dapat lak buat yg isi coklat kt dalam.. ala2 big apple la kununnya.. ahha. jadikla ada rupa sikit2. tp tak sempt snap gambar. sbb dh x sabar nk makan. aqeel pun makan smpai coklat ke telinga. habis comot..
semalam plak buat projek pizza. dh lama teringin nak buat. tp masih x berkesempatan.
pic sebelum bakar (tak letak cheese lg) n selepas.. nyum nyum..
semalam plak buat projek pizza. dh lama teringin nak buat. tp masih x berkesempatan.
pic sebelum bakar (tak letak cheese lg) n selepas.. nyum nyum..


Wednesday, March 25, 2009
alhamdulillah... perjalanan hidup semakin lancar walaupun sesak $.. haha.. sabtu lepas gamble pegi auction kt berjaya times square. betul ke nk beli rumah dh nie. macam tak caya je. tp nak dapatkan rumah idaman yg cm nie, bukanlah senang.. memang betul2 tawakal, kalau rzki rumah tu memang rumah kami, takkan ke mana ye tak.. fuh.. lawan 7 orang, alhamdulillah dpt juga.. walaupun naik lebih dr 20k..


nie pandangn dr luar 'bakal rumah kami'.. bandar tasik puteri. 5 bilik... tp bukan main semak samun tanah tepi tu. dpt kuarkn epf nanti barulah fikir nk buat apa yg patut kt umah nie. sekarang nie kena mengumpul balik duit tuk far destination on this june. cukup duit ke tak nie... aduh.. risonya...


nie pandangn dr luar 'bakal rumah kami'.. bandar tasik puteri. 5 bilik... tp bukan main semak samun tanah tepi tu. dpt kuarkn epf nanti barulah fikir nk buat apa yg patut kt umah nie. sekarang nie kena mengumpul balik duit tuk far destination on this june. cukup duit ke tak nie... aduh.. risonya...
yg rumah bersih tu umah org lain ye.. lebih kurang camtu lah bentuknya.
Friday, February 06, 2009
batuk masih tak hilang lagi.. perit dh rasa. tambah lak terpaksa mnjerit2 kt dalam kelas. mmg perit sgt lah rasa tekak nie.
hubby masih kt penang. selagi x abih projek kt sana, selagi tu lah dok ulang alik ujung minggu. harap2 lah projek kt kedah tu tgh tahun atau ujung tahun nanti. kalau tak, kena tinggal lagi lah kami dua beranak. huhu... emm.. akan ku tunggu janji nya nk siapkan form IR lepas habis projk kt penang nie. tak tahan dh asyik berjauhan je.
nk cerita pasal aqeel plak. emmmm.. dh setahun 5 bulan. cepat betul masa berlalu. dah mula nk berfikir. ada sekali tu dia naik kereta mainan dia tu. pastu dk terjenguk2 kt bawah stereng. ingatkan apalah benda yg dibuatnya. rupanya nampak la kunci kt tangan dia... tengah dok mencari2 lubang kunci cam kereta betul tu. comel je tenguk.
lagi satu suka bukak album umi ngan ayahnya. dalam ramai2 org kt setiap gmbr tu, dh boleh carik umi ngn ayah. tp.... kalau tunjuk gmbr2 ayahnya yg zaman2 sekolah dulu... memang x leh nk cam la. even kami dh tunjuk yg mana, tetap gak dia kata bukan. sebb jauh sgt lla dh kan. dulu kurus cekeding je, ngn rambut ala2 rock.. hahaa....
bab makan plak, susah betul nak makan nasi. kalau bagi, dia akan amik sayur je. chipsmore mmg feveret dia.. satu peket dia boleh habiskan sorang. aqeel.. aqeel.. apa2pun.. umi sayang sgt2 kt aqeel tau.. muah... ;)
emm.. ahad nie thaipusam. tak taulah hubby dh balik lum. nak duduk rumah seharian atau keluar dr kaw bt caves nie. mesti bosan tahap gaban kalau duduk rumah sehari. Kalau nk keluar, kena seawal yang boleh dan carik jalan alternatif lain. ada member bagitau, bulatan batu caves tu pun tutup. maybe kena ikut jalan2 dalam selayang.
hubby masih kt penang. selagi x abih projek kt sana, selagi tu lah dok ulang alik ujung minggu. harap2 lah projek kt kedah tu tgh tahun atau ujung tahun nanti. kalau tak, kena tinggal lagi lah kami dua beranak. huhu... emm.. akan ku tunggu janji nya nk siapkan form IR lepas habis projk kt penang nie. tak tahan dh asyik berjauhan je.
nk cerita pasal aqeel plak. emmmm.. dh setahun 5 bulan. cepat betul masa berlalu. dah mula nk berfikir. ada sekali tu dia naik kereta mainan dia tu. pastu dk terjenguk2 kt bawah stereng. ingatkan apalah benda yg dibuatnya. rupanya nampak la kunci kt tangan dia... tengah dok mencari2 lubang kunci cam kereta betul tu. comel je tenguk.
lagi satu suka bukak album umi ngan ayahnya. dalam ramai2 org kt setiap gmbr tu, dh boleh carik umi ngn ayah. tp.... kalau tunjuk gmbr2 ayahnya yg zaman2 sekolah dulu... memang x leh nk cam la. even kami dh tunjuk yg mana, tetap gak dia kata bukan. sebb jauh sgt lla dh kan. dulu kurus cekeding je, ngn rambut ala2 rock.. hahaa....
bab makan plak, susah betul nak makan nasi. kalau bagi, dia akan amik sayur je. chipsmore mmg feveret dia.. satu peket dia boleh habiskan sorang. aqeel.. aqeel.. apa2pun.. umi sayang sgt2 kt aqeel tau.. muah... ;)
emm.. ahad nie thaipusam. tak taulah hubby dh balik lum. nak duduk rumah seharian atau keluar dr kaw bt caves nie. mesti bosan tahap gaban kalau duduk rumah sehari. Kalau nk keluar, kena seawal yang boleh dan carik jalan alternatif lain. ada member bagitau, bulatan batu caves tu pun tutup. maybe kena ikut jalan2 dalam selayang.
Thursday, January 29, 2009
Wednesday, November 07, 2007
Tersentuh bile baca tazkirah dibawah
Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke Dunia...
Dia bertanya kepada Tuhan : "Para Malaikat di sini mengatakan bahawa esok Engkau akan mengirimkan saya ke Dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana; saya begitu kecil dan lemah?"
Dan Tuhan menjawab : "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Dia akan menjaga dan mengasihimu."
Bayi bertanya lagi : "Tetapi di sini; di dalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa...Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."
Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia."
Bayi bertanya lagi : "Dan bagaimana bisa saya mengerti di saat orang-orang berbicara kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka?"
Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengar penuh kesabaran dan perhatian, dia akan mengajar kepadamu cara berbicara."
Bayi bertanya lagi : "Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu?" Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"
Bayi bertanya lagi : "saya dengar bahawa di Dunia banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya?"
Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan melindungi; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam diri dan jiwanya"
Bayi berkata : "Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"
Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa di sisimu" di saat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari Bumi dapat didengari, dan sang bayi bertanya perlahan-lahan;
Bayi bertanya : "Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut?"
Tuhan menjawab : "Kamu akan memanggil malaikatmu itu : "IBU"
Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu. Berbakti, berdoa dan cintailah ibu sepanjang masa...Dialah satu-satunya harta yang tiada galang gantinya dunia akhirat...
Dan untuk para Ibu, ingatlah kisah ini di kala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak dan dalam melayani mereka yang sedang membesar...sesungguhnya "SYURGA ITU DI BAWAH TELAPAK KAKIMU"
Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :
1) Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan
2) Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu
3) Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Penciptamu dan Dosa-dosa silam
4) Disulami dengan taubat kepada Zat yang memilikimu
Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke Dunia...
Dia bertanya kepada Tuhan : "Para Malaikat di sini mengatakan bahawa esok Engkau akan mengirimkan saya ke Dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana; saya begitu kecil dan lemah?"
Dan Tuhan menjawab : "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Dia akan menjaga dan mengasihimu."
Bayi bertanya lagi : "Tetapi di sini; di dalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa...Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."
Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia."
Bayi bertanya lagi : "Dan bagaimana bisa saya mengerti di saat orang-orang berbicara kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka?"
Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengar penuh kesabaran dan perhatian, dia akan mengajar kepadamu cara berbicara."
Bayi bertanya lagi : "Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu?" Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"
Bayi bertanya lagi : "saya dengar bahawa di Dunia banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya?"
Dan Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan melindungi; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam diri dan jiwanya"
Bayi berkata : "Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"
Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa di sisimu" di saat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari Bumi dapat didengari, dan sang bayi bertanya perlahan-lahan;
Bayi bertanya : "Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut?"
Tuhan menjawab : "Kamu akan memanggil malaikatmu itu : "IBU"
Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu. Berbakti, berdoa dan cintailah ibu sepanjang masa...Dialah satu-satunya harta yang tiada galang gantinya dunia akhirat...
Dan untuk para Ibu, ingatlah kisah ini di kala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak dan dalam melayani mereka yang sedang membesar...sesungguhnya "SYURGA ITU DI BAWAH TELAPAK KAKIMU"
Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :
1) Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan
2) Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu
3) Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Penciptamu dan Dosa-dosa silam
4) Disulami dengan taubat kepada Zat yang memilikimu
Friday, August 10, 2007
adehh.. dekat setahun rupanya tak update blog nie. dn dh hampir2 setahun gak la sy jadi isteri kepada x-tunang sy.. :) dan saat2 yg ditakuti hmpir2 tiba. sebuln je lg tuk smpai ke tarikh 11 sept. harap2 sy dn baby kt dlm kandungan nie selamat dn sihat.
emm.. nk citer benda yg dh lps. sy ada interview kt kl 1 ogos lps. walaupun x larat, dgn perut yg dh makin memboyot ni.. sy gagahkan jua. pas interview, x-tunang bawak sy gie makan nsi ayam kt pd. boleh thn gak sedapnya. tgh2 dok mkn tu, en. ajmal tanya.. nk gie jalan tak. ingtkan jalan mana. rupanya dia kena pegi JB lg ptg tu. aduss.. pg tu pukul 5pg br smpai umah dr JB. nie nk kena pegi lg. sy yg dh rs tak best.. ye la, br nk bermanja2 cuti sehari nie dh kena gie jauh balik. uhukk.. dn sy ngan selambanya ckp nk ikut gi JB. dengan sehelai sepinggang lah sy ikut x-tunang sy nie smpai ke JB. sempt pinjm suar ngn baju kakak ipar kt subg. hehe.. yg plg risau gak kalau terbersalin kt mane2. :) pg 2 ogos tu, sy ngn x-tunang kuar gie care4. carik baju n suar sy.. sbb sungguh tak snggup tuk berseluar ala2 amoi had betis... cukuplah hanya di care4 JB. hrp2 takkn terjumpa org2 yg sy kenali dn yg sewaktu dengannya.
balik dr care4, sy cdg nk gie umah ina sementara x-tunang gie keja. tp tetiba lak x-tunang dpt call yg masuk api ptg tu tak jadik... grrr.. maknanya sia2 lah dtg JB ari tu. sy yg geram kt tnb, camnelah boleh jadik camtu. x-tunang relax je dn dia ckp, ok gak bole jalan2 pusing JB...
pastu terus kemas2, gie umah ina.. rindu tul ngn dia. lama sgt dh tak jumpe. dah 2 org anak dia. comei2 lak tu..
emm.. nk citer benda yg dh lps. sy ada interview kt kl 1 ogos lps. walaupun x larat, dgn perut yg dh makin memboyot ni.. sy gagahkan jua. pas interview, x-tunang bawak sy gie makan nsi ayam kt pd. boleh thn gak sedapnya. tgh2 dok mkn tu, en. ajmal tanya.. nk gie jalan tak. ingtkan jalan mana. rupanya dia kena pegi JB lg ptg tu. aduss.. pg tu pukul 5pg br smpai umah dr JB. nie nk kena pegi lg. sy yg dh rs tak best.. ye la, br nk bermanja2 cuti sehari nie dh kena gie jauh balik. uhukk.. dn sy ngan selambanya ckp nk ikut gi JB. dengan sehelai sepinggang lah sy ikut x-tunang sy nie smpai ke JB. sempt pinjm suar ngn baju kakak ipar kt subg. hehe.. yg plg risau gak kalau terbersalin kt mane2. :) pg 2 ogos tu, sy ngn x-tunang kuar gie care4. carik baju n suar sy.. sbb sungguh tak snggup tuk berseluar ala2 amoi had betis... cukuplah hanya di care4 JB. hrp2 takkn terjumpa org2 yg sy kenali dn yg sewaktu dengannya.
balik dr care4, sy cdg nk gie umah ina sementara x-tunang gie keja. tp tetiba lak x-tunang dpt call yg masuk api ptg tu tak jadik... grrr.. maknanya sia2 lah dtg JB ari tu. sy yg geram kt tnb, camnelah boleh jadik camtu. x-tunang relax je dn dia ckp, ok gak bole jalan2 pusing JB...
pastu terus kemas2, gie umah ina.. rindu tul ngn dia. lama sgt dh tak jumpe. dah 2 org anak dia. comei2 lak tu..
Monday, August 28, 2006

cuti hujung minggu lepas...
teringin mkn kek.. beli kek kt la boheme jj..

cheese cake.. nyum..nyum..

fruit cake.. strawberry, peach, kiwi fruit etc...
x sempat nk snap cantik.. org tu dh x sabo nk makan..


makan kt dave's deli... sedapnyerr.. bile turun kl je la dpt mkn sesedp cam nie.. kalau kt sini, kfc je yg ada..
Monday, August 14, 2006
hari ke-3 kt kl.. program shopping bermula.. setelkan barang yg lum beli lg. memula gie jln brunei, nk tempah kad. emm... org kata byk kedai kat situ, asal sy jumpe satu je. musykil gak. dh malas nk pusing2. masuk je la kedai tu. tp puas hati lah harga nye. sebesar A4.. siap printing+sampul bole dpt bwah Rm1.. setel satu benda...hehe.. tempat seterusnye ke lowyat. beli brg2 office yg dh kehabisan sambil survey laptop. pastu, next location is klcc.. fuhh... sib baik la jln shopping ari isnin. takde la kebanjiran manusia yg pelbagai bangsa dan ragam. emm... sampai je klcc, terus gie kedai yg dicari.. 'mimosa' hehe.. mmg puas ati.. pastu gie makan sizzling mee kt food court. emm.. tak setanding kt jusco klang gak la.. pstu terus gi jln tar. dapat gak setelkn 90% barang yg nak dibeli. urghhh.. penat gile. sempat jumpe ifa sbb nk bg baju n temankan dia berbuka. fuhh.. bestnye borak.. dah lame x borak ngn member2 lama. tau la sikit khabar member2.. yg dh kawin.. yg dh ada anak..
5-6ogos 06.. fuhh.. lega sesangat bile dh buat kursus k***n.. org kata, bile ikut kursus ni.. bosan gile babas. kalau silap org, mmg bole tido. tp bile aku prgi kursus ni kt lppkn... sape yg tido tu, mmg tak tau nak kategerikan dia nie spesies camne. sebab memang best.. gelak tak habis sampai sakit rasa tulang pipi sepanjang dua hari tu... tak rugi la kalau terlupe nk beli gula2 tuk hilangkan ngantuk.. huhu... dn yg paling best, bile abg puji sbb pilih tempat kursus yg best camni.. ehem.. tengok la sape... haha...
ari ahad, tengahari tu.. terasa cam nk pitam sbb duduk dekt ngn speaker. pastu ajak abg makan kt luar sbb x sanggup nk sesak2 amik makann. try la makan nasi +sup daging kt medan mara ngn laicikang... uwaaa... best giler sup nyer.. rsa cam nk tambah je lg, tp sbbkn rehat 1 jam je plus ngn solat zohor. terpaksa la melupakannya. ptg tu bile habis kursus, kuar je.. mak aii.. ramainya mat2 motor berkumpul. nk tengok race ghupenye. sementara tunggu reda, ajak abang makan sup lg... ptg tu mintak sup perut lak...hehe..ngn laicikang lg.. meleleh lak rasa sekrg ni.. nk makan lg.... :)
ari ahad, tengahari tu.. terasa cam nk pitam sbb duduk dekt ngn speaker. pastu ajak abg makan kt luar sbb x sanggup nk sesak2 amik makann. try la makan nasi +sup daging kt medan mara ngn laicikang... uwaaa... best giler sup nyer.. rsa cam nk tambah je lg, tp sbbkn rehat 1 jam je plus ngn solat zohor. terpaksa la melupakannya. ptg tu bile habis kursus, kuar je.. mak aii.. ramainya mat2 motor berkumpul. nk tengok race ghupenye. sementara tunggu reda, ajak abang makan sup lg... ptg tu mintak sup perut lak...hehe..ngn laicikang lg.. meleleh lak rasa sekrg ni.. nk makan lg.... :)
Thursday, July 13, 2006
3 hari dok berulang ke klinik... dh masuk 3minggu batuk. tu yg kene check kahak. takut kene tb... skrg nie dok tunggu result, hrp2 takde ape lah. pastu lak, nafsu makan pun dh turun. camne lah nk besaukan badan kalu camni.. uwaa... ade petua tak???
kesudahnnya..dh masuk dua ari puasa.. dh nk bulan rejab dh nie. br dok sibuk ganti pose.. :) semlm balik umah, kene masak sendiri tuk berbuka. nie lah nasibnyer kalu emak bz memanjang.. emak smpt kuarkan ayam je. emm.. masakn plg simple dn senang je la yg sempat. buat nasi paprik + tempoyak. huhu... sodap la gak wpun x dpt rase ms masak tu(puasa mane bole rase... ye tak).. ahaha.... puji sendiri jap..
ptg nie, tgh dok fikir nk makan ape... kalu mak x sempat masak.. beli je la gamaknya. takde mood plak nk masak ptg nie..
kesudahnnya..dh masuk dua ari puasa.. dh nk bulan rejab dh nie. br dok sibuk ganti pose.. :) semlm balik umah, kene masak sendiri tuk berbuka. nie lah nasibnyer kalu emak bz memanjang.. emak smpt kuarkan ayam je. emm.. masakn plg simple dn senang je la yg sempat. buat nasi paprik + tempoyak. huhu... sodap la gak wpun x dpt rase ms masak tu(puasa mane bole rase... ye tak).. ahaha.... puji sendiri jap..
ptg nie, tgh dok fikir nk makan ape... kalu mak x sempat masak.. beli je la gamaknya. takde mood plak nk masak ptg nie..
Friday, July 07, 2006
ahad, 2july06..

emm.. seawal 3pg dh terjaga.. huhu.. gara2 selsema...
x de yg best ari nie. 1st time drive jauh.. antar adik ke melaka... penat bole tahan gak la..
dekat kul 7, smpai umah kakak.. fuhhh.. sempat gak la mengejar masa tuk tengok wayang mlm nie.. mandi, sembahyg.. abg smpai je terus mc d drive-thru. ape yg sempat makan.. janji perut berisi.. haha... tp yg tak tahan tu, betapa la penatnye.. tak mule pun lg superman, dh tetido.. pesan kt abg, bile superman muncul, baru kejut.. haha... buang karen je bwk sy gie tengok wayang.. hehe.. tp bile superman dh kuar.. hilang dh ngantuk.. :)

emm.. seawal 3pg dh terjaga.. huhu.. gara2 selsema...
x de yg best ari nie. 1st time drive jauh.. antar adik ke melaka... penat bole tahan gak la..
dekat kul 7, smpai umah kakak.. fuhhh.. sempat gak la mengejar masa tuk tengok wayang mlm nie.. mandi, sembahyg.. abg smpai je terus mc d drive-thru. ape yg sempat makan.. janji perut berisi.. haha... tp yg tak tahan tu, betapa la penatnye.. tak mule pun lg superman, dh tetido.. pesan kt abg, bile superman muncul, baru kejut.. haha... buang karen je bwk sy gie tengok wayang.. hehe.. tp bile superman dh kuar.. hilang dh ngantuk.. :)
sabtu, 1jul06- ari ni ada jemputan kawin member pid kt bdr tun razak, pahang.. tp, tak tau dpt gie ke tak.. kene tengok abg dulu abih keje pukul bape. emm.. pg2 lg dh boring. pukul 10, abg call nk service kete company dia sbb x leh nk locked. janji ngan abg kt area subang jaya. rasa tak nak susahkan abg, beranikan lah diri drive ke subg jaya wpun tak reti jalan. abg dh bagi direction.. beranikan la diri. kalau ikut nkve dan exit kt subang jaya dan pas tol, amik jalan kanan.. tp ughh.. cam tak betul je bile tengok signboard arah ke subang. pastu smpt la jeling signboard jln ke kiri tu.. subang jaya. emm.. bile laluan rase cam pelik je tak pernah lalu, call abg.. uwaa.. sah la mmg salah jalan. siapa harus dipersalahkan? huhu...sib baik abg ngaku salah.. dah le kredit lak tinggal singgit. bile jumpe abg, sy mule la membebel... haha... saje bg abg rasa bersalah. cuak gak. sesekali nakal sikit.. ahaks.. terus follow abg ke tmpt service. setelah berunding itu ini, ptg br siap.. emm, mmg sahla x dpt gi kenduri. terus ajak abg gi jln pudu nk servey kad. sane sini jln jammed... urghh... tepat pukul 1 br smpai jln pudu dan kedai pun dh tutup... misi kedua juga tidak tercapai... misi ketiga : ISI PERUT yg dh lapar gilerr. terus gie sogo pekena sizzling mee. bole la... jatuh no.3 kot. kt jusco klang gak yg d'best.. huhu bg sy ngan abg la.. org lain tak tau plak.. mid valley jatuh no. 2.. huhu...
nak beli kasut yg aku dah brkenan ari tu masa dtg ngan my sis, tp sedih gilos bile saiz dh takde. yg display je tinggal pastu sebelah kiri ketat dan yg dispaly blh kanan tu longgar giler. maklum le, bile dh display ni, x tau la bape ramai yang pakai. dr saiz sekecik2 sampai la sesebasr2 kaki.... pastu terus ke jln tar ngn semua house. kali ni dtg terus je beli.. sbb dh usha2 dulu sebelum nie. hehe.. dpt gak beli 'cekak spider' tuk nikah nanti.. ahaks.. beli mahal2, sape lak yg pakai pas nie.. emm.. atau sewakan la kt sesape nanti..
ptg terus gie mutiara d'sara. cdg nk tengok wayang kt tmpat baru, cathay cineplex. nk tengok sgt superman returns... tp tuk ptg semua dh sold. em.. nk tengok citer lain, cam tak best plak. lastnyer, beli tiket tuk esok mlm...
nak beli kasut yg aku dah brkenan ari tu masa dtg ngan my sis, tp sedih gilos bile saiz dh takde. yg display je tinggal pastu sebelah kiri ketat dan yg dispaly blh kanan tu longgar giler. maklum le, bile dh display ni, x tau la bape ramai yang pakai. dr saiz sekecik2 sampai la sesebasr2 kaki.... pastu terus ke jln tar ngn semua house. kali ni dtg terus je beli.. sbb dh usha2 dulu sebelum nie. hehe.. dpt gak beli 'cekak spider' tuk nikah nanti.. ahaks.. beli mahal2, sape lak yg pakai pas nie.. emm.. atau sewakan la kt sesape nanti..
ptg terus gie mutiara d'sara. cdg nk tengok wayang kt tmpat baru, cathay cineplex. nk tengok sgt superman returns... tp tuk ptg semua dh sold. em.. nk tengok citer lain, cam tak best plak. lastnyer, beli tiket tuk esok mlm...
Tuesday, July 04, 2006
huhu.... lamenye tak update blog.. ntah le. idea mengarang nie dtagnye di waktu malam. bile siang je.. semua dah lupe.. haha.. nmpak sgt la dah semakin bertambah umur ku ini.. dah dua bulan rupenye mase berlalu, emm.. rase cam baru semalam...
emm.. nk citer la sikit last week nyer citer.. huhu... ari jumaat pas abih keje 5.30, terus drive ke kota damansara. my sis ajak singgah tesco dulu sebelum smpai umah akak. emm... carik brg2 dia... uhuk.. sib baik ada kakak cam aku ni yg nk membayarkan brg2 dia. sebelum tu, cakp awal2.. tak lebih rm50.. haha... dh setel sume, terus balik umah kakak. emm.. nk dijadikan cerita, sampai je simpang nk masuk umah kakak.. aku rase pelik plak bile ade orang yg tgh bwk motor dok pandang arah kitorg je.. ade aku buat silap ke. pastu bile aku sedar, mak aiii.. ghupenyer aku lupe nk pasang lampu. betul2 ler aku nie. camne lah boleh tak pearsan. mentang2 la kt kaw. bandar yg dikelilingi lampu jalan. kalu ingat balik.. malu nyer rasa. sib baik lah tak jadik ape2.. huhu... sampai je, abang pun sampai, tak sempat naik umah, terus gie makan jap ngan abang kt ss.6. try rase nasi goreng cendawan. yg aku terbayang, cendawan tu campur sekali ngan nasi goreng tu. tp bile dpt..fuhh... best giler tengok.. cam mushroom soup+hirisan mushroom. dan bile rase.. mmg best.. abang pun jeles je nengok aku makan.. haha...
emm.. nk citer la sikit last week nyer citer.. huhu... ari jumaat pas abih keje 5.30, terus drive ke kota damansara. my sis ajak singgah tesco dulu sebelum smpai umah akak. emm... carik brg2 dia... uhuk.. sib baik ada kakak cam aku ni yg nk membayarkan brg2 dia. sebelum tu, cakp awal2.. tak lebih rm50.. haha... dh setel sume, terus balik umah kakak. emm.. nk dijadikan cerita, sampai je simpang nk masuk umah kakak.. aku rase pelik plak bile ade orang yg tgh bwk motor dok pandang arah kitorg je.. ade aku buat silap ke. pastu bile aku sedar, mak aiii.. ghupenyer aku lupe nk pasang lampu. betul2 ler aku nie. camne lah boleh tak pearsan. mentang2 la kt kaw. bandar yg dikelilingi lampu jalan. kalu ingat balik.. malu nyer rasa. sib baik lah tak jadik ape2.. huhu... sampai je, abang pun sampai, tak sempat naik umah, terus gie makan jap ngan abang kt ss.6. try rase nasi goreng cendawan. yg aku terbayang, cendawan tu campur sekali ngan nasi goreng tu. tp bile dpt..fuhh... best giler tengok.. cam mushroom soup+hirisan mushroom. dan bile rase.. mmg best.. abang pun jeles je nengok aku makan.. haha...
Thursday, April 20, 2006
nielah teddy bear yg sy dpt mase beli contact lens ari tu.... dh x rupe bear sbb dh kene peluk setiap mlm.. hahaa.. kesian awak ye bear, sape suh awak cute sngt.. nie bb hari nak turun kl.. uhuk.. sian awak tido sorg2 nanti.. takpe.. nanti saya bg awak teman2 cam awak yg ada kt atas meja tu.. (diorg tu dh lame.. dulu kene peluk gak.. pastu bile dpt yg baru.. awak la tu, tempat diorg kt atas meja.. sbg hiasan.. sian diorg) tp jgn ngorat2 pulak ye nanti... haha...Monday, April 10, 2006
'asal lame x update blog?, dah x tau ape citer skrg' laaa... ade org bace blog sy nie rupenyer.. uhuk.. terharu lak rase.. rindunyer kt kawan lame..
bukan ape.. nk kata bz.. mmg bz pun. hehe.. em, nk citer sikit from two weeks ago... ups.. lamenye da.. ari isnin 27mac, sy gie interview kt putrajaya. kecut maa.. interview ape lak nie kan. dh le dpt call on 24mac. pastu lak suruh bawak report kemajuan sepanjang tahun 2005.. grr.. ari ahad tu, sy dh servey jln dr kota dsara.. nk ikut jalan plg senang dan tak jammed.. dan seawal pg isnin tu, sy bergerak kul 6.45, biarlah smpai awal.. rupenyer ada masalah yg melanda diri sy ari tu.. sy br beli contact lens sehari sebelum tu, sbb yg lame mmg dh tinggl sepsg, tp sebenrnye, sy tertarik ngn brg free dia.. hehe free teddy bear. tu yg nk beli gak..hehe.. tp uwaa.. pastu bile sy pakai pg isnin tu.. nape lah tak terang... nk tengok signboard, sume nmpak blur2.. x nmpk tulisan.. sy kene tambh power lg ke. teruk dah nie..
em.. abis je interview, terus balik umah along. cdg cam nk jalan2, tp badan lak rase x selesa. rupenye nk demam, mlm dh mule batuk2.. pg tu, gagahkan diri drive sorg2 balik kg. rase pening thp gilerr spnjg perjlnn, pastu lalok2 pas mkn panadol, tp alhamdulillah selamat gak smpai kt kg.
pastu... bz.. bz ngan keje... dalam keadaan x sihat dua minggu.. minggu nie lak ulang-alik hospital. buat medical check up. letih rasa...
bukan ape.. nk kata bz.. mmg bz pun. hehe.. em, nk citer sikit from two weeks ago... ups.. lamenye da.. ari isnin 27mac, sy gie interview kt putrajaya. kecut maa.. interview ape lak nie kan. dh le dpt call on 24mac. pastu lak suruh bawak report kemajuan sepanjang tahun 2005.. grr.. ari ahad tu, sy dh servey jln dr kota dsara.. nk ikut jalan plg senang dan tak jammed.. dan seawal pg isnin tu, sy bergerak kul 6.45, biarlah smpai awal.. rupenyer ada masalah yg melanda diri sy ari tu.. sy br beli contact lens sehari sebelum tu, sbb yg lame mmg dh tinggl sepsg, tp sebenrnye, sy tertarik ngn brg free dia.. hehe free teddy bear. tu yg nk beli gak..hehe.. tp uwaa.. pastu bile sy pakai pg isnin tu.. nape lah tak terang... nk tengok signboard, sume nmpak blur2.. x nmpk tulisan.. sy kene tambh power lg ke. teruk dah nie..
em.. abis je interview, terus balik umah along. cdg cam nk jalan2, tp badan lak rase x selesa. rupenye nk demam, mlm dh mule batuk2.. pg tu, gagahkan diri drive sorg2 balik kg. rase pening thp gilerr spnjg perjlnn, pastu lalok2 pas mkn panadol, tp alhamdulillah selamat gak smpai kt kg.
pastu... bz.. bz ngan keje... dalam keadaan x sihat dua minggu.. minggu nie lak ulang-alik hospital. buat medical check up. letih rasa...
Wednesday, March 08, 2006
>> Kisah Kentang <<
Seorang Guru taman kanak-kanak telah mengadakan satu "permainan". Si Guru telah menyuruh tiap-tiap anak muridnya membawa satu kantong plastik transparen bersama dengan beberapa buah kentang. Kentang-kentang tersebut akan di beri nama berdasarkan nama orang-orang yang dibenci, jumlah kentangnya tidak ditentukan berapa...bergantung jumlah orang-orang yang dibenci.
Pada hari yang tersebut masing-masing murid membawa kentang dalam kantong plastik. Ada yang berjumlah 2, ada yang 3 bahkan ada yang 5. Sepertimana perintah si guru mereka, tiap-tiap kentang di beri nama dengan nama-nama orang yang dibenci.
Seterusnya murid-murid dikehendaki membawa kantong plastik berisi kentang tersebut kemana saja mereka pergi, bahkan ke toilet sekalipun, selama 1minggu.
Hari berganti hari, kentang-kentang pun mulai membusuk, murid-murid mulai mengeluh, apalagi yang membawa 5 buah kentang, selain berat dan baunya juga tidak menyenangkan. Setelah satu minggu murid-murid tersebut merasa lega karena penderitaan mereka akan segera berakhir. Si Gurubertanya: " Bagaimana rasanya membawa kentang2 tersebut selama 1 minggu ?" Keluarlah keluhan dan rungutan dari murid-murid tersebut, secara umumnya semua tidak senang dan selesa ketika membawa kentang-kentang busuk tersebut terutamanya ke mana sahaja mereka pergi.
Si Guru pun menjelaskan apa erti dari " permainan" yang mereka jalankan. Si Guru berkata : "Seperti itulah kebencian yang selalu kita bawa apabila kita tidak dapat memaafkan orang lain.Busuk dan tidak menyenangkan kerana membawa kentang busuk tersebut kemana saja kita pergi. Itu baru hanya satu minggu. Bagaimana jika kita membawa (kentang2 busuk) kebencian itu seumurhidup ? Alangkah tidak menyenangkan dan tersiksanya ."
Seorang Guru taman kanak-kanak telah mengadakan satu "permainan". Si Guru telah menyuruh tiap-tiap anak muridnya membawa satu kantong plastik transparen bersama dengan beberapa buah kentang. Kentang-kentang tersebut akan di beri nama berdasarkan nama orang-orang yang dibenci, jumlah kentangnya tidak ditentukan berapa...bergantung jumlah orang-orang yang dibenci.
Pada hari yang tersebut masing-masing murid membawa kentang dalam kantong plastik. Ada yang berjumlah 2, ada yang 3 bahkan ada yang 5. Sepertimana perintah si guru mereka, tiap-tiap kentang di beri nama dengan nama-nama orang yang dibenci.
Seterusnya murid-murid dikehendaki membawa kantong plastik berisi kentang tersebut kemana saja mereka pergi, bahkan ke toilet sekalipun, selama 1minggu.
Hari berganti hari, kentang-kentang pun mulai membusuk, murid-murid mulai mengeluh, apalagi yang membawa 5 buah kentang, selain berat dan baunya juga tidak menyenangkan. Setelah satu minggu murid-murid tersebut merasa lega karena penderitaan mereka akan segera berakhir. Si Gurubertanya: " Bagaimana rasanya membawa kentang2 tersebut selama 1 minggu ?" Keluarlah keluhan dan rungutan dari murid-murid tersebut, secara umumnya semua tidak senang dan selesa ketika membawa kentang-kentang busuk tersebut terutamanya ke mana sahaja mereka pergi.
Si Guru pun menjelaskan apa erti dari " permainan" yang mereka jalankan. Si Guru berkata : "Seperti itulah kebencian yang selalu kita bawa apabila kita tidak dapat memaafkan orang lain.Busuk dan tidak menyenangkan kerana membawa kentang busuk tersebut kemana saja kita pergi. Itu baru hanya satu minggu. Bagaimana jika kita membawa (kentang2 busuk) kebencian itu seumurhidup ? Alangkah tidak menyenangkan dan tersiksanya ."
Subscribe to:
Posts (Atom)

