hr ni masuk 20 hr berpantang..adehh.. lamanya rasa masa pantang nk berlalu. pantang kali ni memng x plan blik kg sbb aqeel sekolah. syg plk nk ponteng lama.
bila dh duduk rumah sendiri, kena pndai2 lh menyediakn mknn dlm pantang ni. minggu pertama masak mcm yg emak biasa msak. tp bila dh masuk minggu ke-2, dh muka jemu pulak. bila search kt tenet, banyak plak dpt resepi yg boleh dicuba.. sambil2 search, sambil2 tu jln kt blog org, nmpk redvelvet cake, teringin plak tetiba. jln2 lg tertengok plak blueberry cheesetart...sabo2. harus kena buat bila habis je pantang nanti ni.. nk jln lg, arghh.. tak nak!!
tp masuk fb lak, saje la pulak kwn2 ni letak gmbr2 mknan. burger bakar meleleh... :(
Kerabu Pegaga
Bahan-bahannya :
Pegaga secukupnya (dipotong ikut kesukaan anda)
1 ulas bawang putih
1 sudu teh lada hitam
i inci halia muda
2 biji bawang merah
50 gram ikan bilis
Cara:
Tumbuk bawang putih, bawang merah, halia, kunyit, lada hitam dan ikan bilis sehingga lumat.
Goreng kesemua bahan diatas tanmpa minyak.
Biarkan sehingga sedikit kering dan angkat.
Kemudian gaulkan bahan-bahahn yg digoreng tanpa minyak tersebut dengan pegaga yang telah dipotong. Siap… boleh makan bersama dengan nasi yang masih panas.
Mesti sedap dan menyelerakan. menu2 pantang lain akn dimasukn kemudian. susah plak nk guna hp...
bila dh duduk rumah sendiri, kena pndai2 lh menyediakn mknn dlm pantang ni. minggu pertama masak mcm yg emak biasa msak. tp bila dh masuk minggu ke-2, dh muka jemu pulak. bila search kt tenet, banyak plak dpt resepi yg boleh dicuba.. sambil2 search, sambil2 tu jln kt blog org, nmpk redvelvet cake, teringin plak tetiba. jln2 lg tertengok plak blueberry cheesetart...sabo2. harus kena buat bila habis je pantang nanti ni.. nk jln lg, arghh.. tak nak!!
tp masuk fb lak, saje la pulak kwn2 ni letak gmbr2 mknan. burger bakar meleleh... :(
Kerabu Pegaga
Bahan-bahannya :
Pegaga secukupnya (dipotong ikut kesukaan anda)
1 ulas bawang putih
1 sudu teh lada hitam
i inci halia muda
2 biji bawang merah
50 gram ikan bilis
Cara:
Tumbuk bawang putih, bawang merah, halia, kunyit, lada hitam dan ikan bilis sehingga lumat.
Goreng kesemua bahan diatas tanmpa minyak.
Biarkan sehingga sedikit kering dan angkat.
Kemudian gaulkan bahan-bahahn yg digoreng tanpa minyak tersebut dengan pegaga yang telah dipotong. Siap… boleh makan bersama dengan nasi yang masih panas.
Mesti sedap dan menyelerakan. menu2 pantang lain akn dimasukn kemudian. susah plak nk guna hp...
No comments:
Post a Comment