Tuesday, November 29, 2011

Aina nak stop BF


Mmm... lagi 2 minggu genaplah aina 2 tahun. Dah makin bijak anak umi nie dan akan adalah dua perubahan besar kat aina.. yang pertamanya nak kena stop bf. Misi dah pun bermula sejak tiga hari lepas, ni gara2 dua tiga kali dia gigit sampai my nipple luka. Nak marah pun tak boleh sbb masa tu dia tidur, mana nak sedar. Uminya yang melolong kesakitan. Atas perbincangan dgn suami, boleh la kot mula fikirkan untuk hentikan bf. Mula-mula cakap kt dia yang t**** umi luka dan berdarah sbb aina gigit. nak bagi real, letak pewarna makanan merah sikit. Memang tak nak lah dia.. masuk hari kedua.. jenuh juga nak pujuk dan guna cara psikologi. Cakap yang aina dah besar, malulah kalau nak nenen lagi... macam2 lah uminya ni buat cerita. Hari ni masuk hari ketiga, kesian pun ada bila dia tarik2 baju nak menyelak... tapi bak kata suami, kena kuat dan nekad, lama2 oklah tu...
Misi kedua- free dypers  untuk siang hari.. macam aqeel hari tu pun genap 2 tahun, masa tu aqeel tak pandai cakap pun lagi. Agak payah la juga. Penat?? of coz la kan sbb hampir seminggu juga terkucil sepah2.. ni aina dah andai cakap, harap2 kuranglah sikit kerja umi...

3 comments:

IbuAimy said...

wah, aina still BF..bagus!!! congrts bt umi nya...

amy subari said...

ms sy kt umah mmg fully bf, tp kat taska dah lama formula. la ni dh dkt seminggu, nak tidur bukan main susah.. kejap guling,kejap tertongek, kejap bangun.... masih tak boleh lupa lg rupanya.. :)

Afne said...

comelnya dia! dh bsr ni lain dgn muka abg.

afne pn stop masa haziq 2 thn hari tu. mula2 tu perit la utk kita & anak tp lama2 ok dh.