Saturday, January 29, 2011

cuti lagi.....

rasanya baru je cuti thaipusam, dah cuti lagi seminggu chinese new year. syok la cuti,tp kena ganti ari sabtu daa... sehari dh ganti sabtu lepas, sehari lg tgh bln feb nanti dan sehari lagi sekolah amik cuti peristiwa. so, bukan lah saje suka suki cuti yek....

takde plan apapun lg cuti nie.. dan x tau bile nk balik kgnyer sbb big boss kena kerja dari hr khamis sehinggalah ke ahad. sangat lah sedihnya sbb plan balik kg mcm terpaksa diubah. dan pastinya saya kena drive balik bersama double A nie.. tersangatlah beratnya hati ini. dan aqeel plak maih sekolah smpai ke ari rabu. kalau nak balik pun maybe leps dia abis sek. ayahnya suh kami balik hari selasa, ari rabu tu dia suh aqeel cuti je. uminya nie sgt tak setuju... bab cuti2 nie, kalau bukan disebabkn mslh kesihatan ataupun hlgn yg mendesak, takde cuti2 ok..

sejak aqeel dh ke tadika nie.. kerap je terdengar mulutnya terkumat kamit menyanyi... dan sekarang uminya pun dah ikut meyanyi dgn dia..

yg paling panjang dia boleh nyanyi...

(Rangkap pertama dia masih x dpt ingat lg..)
x
rama-rama terbang merata
sungguh cantik aneka warna
hisap madu di pokok bunga
tapi sayang tak hidup lama
begitulah hidup manusia
tanpa iman dan juga takwa
hidup akan jadi sia-sia
di akhirat kelak akan kecewa.

dan kekadang tu.. tetiba je dia angkat tangan dan hujung jari
"shahadah"
suruh umi buat sekali..
ikutlah dia shahadah dengan maknanya sekali.... :)

No comments: