alhamdulillah...
dapat juga meluangkan masa tuk online jap ari nie. sejak balik umrah hari tu, sibuk je memanjang.buat kerja yang tertunggak+kursus... letih rasanya x dapat lagi rehat secukupnya. batuk plak masih tak hilang dan makin teruk plak. maybe sebab habuk dn cuaca panas kat mekah ari tu...
emm.. sebelum letak bb pic masa kt sana.. nak citer sikit kisah sebelum berangkat ari tu.. korang percaya tak, aku pengsan kt airport bb jam sbelum berangkat. Masa tu dok tgh dgr taklimat la kan. tetiba aku rs pening dn badan dh mula berpeluh2. rasa lain macam je. Aku pun ckp kt somi, nak carik tempat lapang sikit sbb rs cam sesak nafas je ni.
aku teru ke belakang carik ruang. bile aku pusing je pandang dpn, terus nmpak bintang2 dan x sedr apa dh pastu.. sedar2 cam aku dipapah pastu org tanya dtg ngan sape semua.. aku cam x leh nak bercakap..cuma mampu tunjuk somi kt dpn. sian org tu dok tanya sorg2, sib baik lah somi berdiri tak jauh sngat.
pastu family sume dh risau, larat ke aku nk pegi kan..
pastu aku lak risau kt baby dlm perut nie. ok ke tak. tp aku kuatkan gak semangat kata aku dh okey... tp dlm flight... aku tak leh nak makan langsung.. asyik uweek je.. untung somi ku tu, dpt makan 2 bahagian.. hehe.. dahla tengok mcm sedap2...
kami sampai kt madinah lebih kurang jam 5 ptg masa madinah. alhamdulillah dlm keadaan aku yg masih lembik2 tu, dpt duduk satu bilik ngn somi. Rezeki kami lah sbb kalau ikut ms register ari tu, kami amik bilik asing.
esok pagi, bangun kul 3pg nak pegi solat subuh, bdn dh mcm ok sikit. pas je siap solat..
cakap kt somi.. lapar sgt2 nak makan nasi..... :)
balik kt hotel, breakfast mihun goreng. walapun putih pucat, tp rasa mmg sedap. banyak gak la aku makan
balik kt hotel, breakfast mihun goreng. walapun putih pucat, tp rasa mmg sedap. banyak gak la aku makan
pastu kul 9 kuar carik restoran sbb nak nasi punya pasal. tp jenuh la kan nak carik nasi pg2 camtu.. kat sana pas zohor barulah ada kedai2 makan berat yg buka.
pusing2... dapatlah pita kebab. ok lah tuk alas perut....
4 hari kat madinah pastu bertolak ke makkah al mukaramah.. 7 jam naik bas. alhamdulillah tak mabuk/ pening2...
4 hari kat madinah pastu bertolak ke makkah al mukaramah.. 7 jam naik bas. alhamdulillah tak mabuk/ pening2...
Masjid Nabawi


hotel2 kat kawasan Masjid Nabawi
tk ingat la bukit apa ni.. :)

Kaabah... Allahuakbar!

somi botak kepala pas selesai buat umarah ke 2

kat Jabal Rahmah..

kat belakang tu la Jabal Rahmah, tempat pertemuan antara nabi Adam dan Hawa selepas dipisahkan. ramai yang naik atas tu, tp aku x berdaya ngn bawak perut kan.. huhu..
org kata sape yg msh x bertemu jodoh, dtg la ke sini dan berdoa.. InsyaAllah..

ni kat masjid terapung Laut Merah.
ha.. yg nie dipanggi nasi arab... sampai la ni masih terkenang2 nasi arab. nyum2..
yg x leh lupa, sebelum tawaf wida' ngn duit hanya tinggal 18 riyal kot, cakap ngn somi, nak makan lagi nasi arab sebelum balik.. somi pun belikan, harga 10 riyal.. hehe
cukup2 je duit. nak kuarkn kt al-rajhi sayang la plak kena tolak 4hinggit.
somi ckp, kalau terdesak, barulah kuarkan...
No comments:
Post a Comment