Friday, November 25, 2005

emm... x sempat la nk update blog.. bz bangat la minggu nie. bz ngan persiapan e-day.. ehem.. ngan ade lawatan dr intan nxt week... letih maaa............ arghhhh......

Tuesday, November 22, 2005


tetamu yg ditunggu2 tak sampai2.. kalau lah aku tau td, tak de lah aku berkejar dr rewang umah nenek aku dtg office ni. dan sempat aku mengisi perut yg sememangnya dh kosong waktu tu. nie apa yg aku dapat bile perut dah kosong bangett... uwaa....gastrik aku dh dtg. pedih wei... aku beli susu kotak kt kedai sblh pun x dpt nk hilangkan kelaparan yg melanda. balik umah ni x de makanan lak..x de sape yg nk masak sbb semua gie rewang.. kene la tunggu kenduri mlm nie.. :(

Saturday, November 19, 2005

18/11/05.. emm.. kalu semalam pas je keje, aku bekejar ke sabak, umah my bloved grandma.. amik dulang. pastu x sempat pun nak rest lg bile sampai umah, dapt berita lak yg my cousin masuk sepital. aduh.. br baring jap, emak dah bising suh siap2 nk gie hospital. aku yg setakat ade kete kecik nie tumpangkn lah pakcik makcik aku sekali. dan aku hanya mempelawa mereka yg x kutuk kete aku. yg pernah kutuk2 kete kecik aku nie, usah harap la aku nk offer menumpgkan diorg.. kdg2, aku ni thp jahat gak. tu la org kata.. org berbudi kita berbahasa, tp kalau dh org tu x berbahasa ngn kite... fahm2 je lah..
dan hari nie, abis je keje.. sampai umah, adik bongsu aku dah siap masak sambal udang. boleh tahan gak masakan dia setelah kene bebelan aku ngn emak. sebelum nie, nk goreng telur pun suh org. dan ni bile cuti sekolah ni.. aku bebel+basuh la apa yg patut. aku ajar sikit2 bahan2 asas tuk masak.. dan camne lak nk masak. (*cam lah aku pandai sgt masak.. hehe.. tp boleh lah kalau setakat nk buka gerai tepi jalan... :-o).
back to my story.. pas makan aku basuh kete. malu lak rase tengok kete sendiri yg berdebu tu. around 3pm, baru kuar umah, amik makcik aku yg nk tumpang gie umah anak dia kt teluk intan. sempat la ala2 beraya kt umah sepupu aku nie. ehehe... yg kelakarnya, aku isi minyak setakat rm15 je.. boleh lak makcik aku nk bg duit minyk rm20. x nak la aku. aku pun mmg nk gie t.i. dan aku mmg ikhlas tumpgkan dia. bile aku tak nak, pandai pulak dia bg kt adik aku yg masih x pandai lg nk menolak. erm.... sabo je la...

masuk je pekan t.i ... mcm biasa kene tawaf 3-4kali tuk mencari parking. "susah tul parking kt sini".. ayat yg aku sendiri dh bosan tuk dikata bile dtg t.i nie. tp aku terpaksa juga tuturkn bile dtg situ... tempat pertama aku tuju, kedai bunga. not bad la.. lebih kurg kl. banyak sikit choice dr sabak n sg besar. hampir sejam setgh aku kt kedai ni, sambil2 curik idea (kui..kui..) dan memilih bahan yg sekaler dan sepadan. (org x de pengalaman cam aku nie mmg bagai org biul je fikir nk bg gubahan yg cantik dipandang...).. kedai kedua yg aku tuju, kedai kek. order sekali, minggu dpn dh tinggl amik je. senang citer... pastu, masuk fajar beli coklat. lame gak fikir nk beli yg camne.. sbb sebelum nie dh plan beli ferer roche ngn cochclair (betul ke ejaan nye ek..). tp bile nmpak coklat yg lain.. ade yg lebih menarik lak dr choclair.. hahaa.. ntah ape2 ntah aku nie...
sampai sabak pukul 7.30.. singh semayang jap, pastu belanja adik aku yg sudi menemankan aku ari nie..

*p/s : sesape yg merancg nk betunang dan nak kawin tu.. siap2 la kumpul duit. sebut cam senang, tp bile sampai waktu nye.. mmg banyak kene kuar ongkos.. hehee...

Wednesday, November 16, 2005

keje aku ari ni, update lamn web.. pastu dh thp bohsan yg maksima. ape lg keje aku... edit gmbr2 kt photoshop.. nie lah hasilnye. dan.. pelik tak, semua kaler hijau lumut. nie la kaler aku taun nie. tak tau nape mint sgt kaler nie. baju raya camnie gak..yg nie baju adik, pinjam senyp2.. hahaa.. dan tuk E-day aku nanti pun, aku buat baju kebaya.. kaler hijau lumut gak. kui..kui..

Tuesday, November 15, 2005



hehe..cantik tak...
em...dok search ari ni.. terjumpe lk sesuatu yg menarik (baju nikah+wedding). tetibe tertarik lak ngan kaler choc gold tu.

Monday, November 14, 2005

aku masuk keje pg minggu nie. cepatnye masa berlalu.. aku rasa cam br je isnin lepas, dok mengukur panjang mane jalan tar, menjejak bape tingkat semua house dan sogo.. masih terase lg penatnye. tup..tup.. dah seminggu berlalu. preparation? urghh.... tension rasenye bile member dok asyik tanye, dah buat lum gubahan tuk 27hb nanti. x de idea nk buat camne... pastu bile search internet, macam2 lak jumpe sampai x tau nk pilih yg camne. banyak lak yg cantik2. tp kene la fikir barang2 tuk mancatikkan lg gubahan tu. renda, reben, bunga etc.
emm... tengahri, aku ngn nurul dpt jemputn jamuan raya kt iljas. nape lah diorg nie baik sgt kt kitorg. rase segan je. datang sini kerapkali dah bawak makanan. kerepek lah.. tu lah kate org, student yg sentiasa ingat kt guru..kui kui kui... sampai je, makan laksa. mak uii... sugguh kau dia nye laksa. memg best x leh nak ditafsirkan dgn kata2. urmm..makan dengan penuh nikmat.. dan aku rase cam pernh makan laksa rase camni. dan bile aku ingt2 balik, mase kt sek. rendh agama. aku ingt lagi, sape yg buat laksa tu.. wak mus, sekrg dh bisnes pau. mmg x leh lawan la laksa dia. dan hari nie, setelah 12-13 taun, br aku jumpe balik laksa rase camni.. aku dh cube buat, tp x bole nk dpt rase yg kow camtu. hehee...nasib baik la aku amik banyak sekali, kalau sikit td, nak tambah lg segan plak..haaha...
balik office, kemas2 ckit.. terus kuar gie sg besar. cadang nk servey brg2 tuk hias hantaran nanti.. tp.. servey 3 kedai.. mak uii, x sangke lak jauh gilerr beza harga kt sini banding kt kl. kalu lah ku tahu... em..dh lepas, buat per nk dikenang. tengok lah nanti, aku servey kt teluk intan plak. kot2 dpt murh2 ckit. bole gak aku servey kek sekali.

Friday, November 11, 2005

bila org yg kita sayang terlalu mengambil berat ke ats diri kite.. alangkah bahagia rasanya diri ini.
hargailah segala kasih sayang yg kita perolehi dr org tersayang kerana bukan semua org akan dapat seperti apa yg kita dapat sekarang ini...

Thursday, November 10, 2005

teman ketika kita gembira, mmg senang nak dapat. tp...... untuk dpt teman yg setia ketika kita berduka, amatlah payah... aku rasainya ketika nie. rase sedih sgt.. x de kawan nk borak, duduk bersama, bercerita, berkongsi masalah dan menangis bersama. aku dh bosan sgt rs sekrg nie... aku rindukan kwn2 mase study dulu.. susah senang sentiasa brsama. tension je, window shopping, pastu tengok gelagat manusia yg pelbagai ragam, pelbagai fesyen pakaian.. dan aku x dpt rasainya skrg nie. aku rs keseorangan..

Tuesday, November 08, 2005

ermmm... bape hr dh tk update blog nie. cuti raye la katakan.. cam taun2 lepas gak, raye pertama, gie umah2 sebelah, umah nenek dan umah atuk2 sedare kt area sabak. mlm baru sampai umah. cdg nk siapkn langsir yg masih x siap lg.. tp letih mengatasi segalanya... raya ke-2 dan ke-3, agenda yg same, aku jage umah.. melayan tetamu yg dtg. pas asar br beraye lg. emm...cam bosan je ayat aku nie. tgh x de mood nk mengayat. sakit perut tak ok lg.. semalam dh teruk sgt, pukul 11mlm, member antr gie klinik. dah sah ler aku kene gastrik. emm.. kene jage makan la pas nie..
balik ke cerita raya, raya ke-4, br jln umah member2. semakin kecil kumpulan beraya. cam sedih je rase.. masing2 dh berumhtangga. Kena la bahagi2kan mase beraye kt sini ngn kg mertua.. Rasanye taun depan lg kecik kot.. hehee..dah x semeriah dulu lg dh.. ptg member dtg umah, dan aku pun ikut bertolak ke meru.. cdg beraye kt umah member. rupenye2, umah2 sedarenye semua aku gie. segan gak la... x kenal lg diorg. perut sebu semacam je, asalnye perut kosong tetiba lak banatai makan tomyam ngn nasi ayam..
isnin, 7nov: sarapan kt pertama kompleks sambil senaraikan brg2 yg kene beli. emm.. banyak gak rupenye.. sampai ke ptg, semua brg dh dapat.. satu je lg.. perfume. mule2 member berkenan ngn polo.. try lak yg lain, dunhill, ck1 dn ntah ape2 brand..... tp x best cam polo yg bg aku bau nyer tak de la memeningkan kepala. pastu, aku ajak member try tommy... perfume yg aku teringin nk beli dr zaman2 study dulu. tp memndgkan byk keperluan lain yg lebih penting, terpaksalah melupakan seketika... setelah ditimbg2 kan.. member aku pun berkenan ngn tommy nie. k... setel dah semua brg... plus minus, dekat rm7rat gak la abih...

Monday, October 31, 2005

uwaaa...
penat dh aku menaip citer tuk 2 hari cuti yg lepas.. ade citer yg bole dijadikan kenangan... tp x leh nk post.. pastu hilang cam gitu je... geramnyer rase..........

Thursday, October 27, 2005

emm....alhamdulillah, masuk gak gaji yg aku tunggu2 bb minggu ni. ye la..nk raye dh, kete x byr lg, brg2 raya x beli lg.. baju raya tak amik lg. hehe..nasib baik la sepasang je.
ari nie, aku update note untuk bebudk pas spm bln 12 nie nanti. mane yg kene betulkan balik, yg patut cut dan note internet kene buat baru. sambil2 tu, sempatla aku update friendster aku. yu hu....br nampak cute ckit... cam org nyer.. ahaahhh. perasan giler. kuing..kuing.. dan dpt belajar benda baru ari nie dr nami. thanx nami... banyak ilmu yg telah aku dapat selama hampir 2taun nami kt sini.

Wednesday, October 26, 2005

Music Video Codes by FreeVideoCodes.com

Tuesday, October 25, 2005

aduh....camne nie. aku dpat rase yg cerita aku dh tersebar. semua nk kepastian... semua dok ym aku nk pastikan betul ke tak ape yg diorg dengr. yg aku paling terkezut.. yg kt taiwan pun nk tau... camne lah nie. Dah sesak dan terseksa giler rase nk lari dr menjwb soalan yg bertubi2. Aj...tolong la.. cadang nk bg surprise je nanti kt diorg.. terus bg kad jemputan. Tp bile dh jd camni. sedih lak sbb ade yg cakap aku sorok aj. tak bg aj jumpe kekawan lama. Uwaa.. aku tak berniat nk halang dia dr berkawan ngn korang. Apalagi kalau nk sorok...sebenarnya, aku rase tak bersedia lg nk menghebahkan cerita. biarlah diorang tau dr mulut aj sendiri atau dr org lain...

Monday, October 24, 2005

sabtu, 22/10
balik je keje....terus masuk dapur. mak uii.....bestnye... kerja2 mengecat semua dh siap. setel dh keje yg membuatkan aku pening kepala. maklum la buat sorg2 sebelum nie. kata mak... buat gotong-royong pg td. kakak yg tgh memboyot tu pun tolong mengecat gak. lebih laju dr yg lain.. waa...dahsyat la. mesti anak yg lahir nanti, kuat dan rajin gilerr.. hahaa.. pastu, aku terus tengok bilik aku. jeng-jeng....siap jugak dh. terangnye kaler peach yg aku beli. betul ke bilik aku nie. cam tak caye je. alhamdulillah....
pastu terus masuk dapur tolong emak masak. banyak lak masak ptg nie.. along, adik2 semua balik. dan jemputan istimewa berbuka petang nie.. sape lg kalau bkn 'nenek'...masak special ptg nie... nasi+lauk+sayur cam biasa, tambah mee hailan, murtabak. hehee..pandai dah buat murtabak. bole la buat sendiri pas nie. murtabak tak cam roti canai. kalu tak cukup uli pun bole makan lagi dan org takkan perasaan sgt kalu tak jadik ke ape. hehe..ye ke..masuk waktu berbuka, baru sempat buat 4keping. pas maghrib aku sambung balik... emm, nie lah jadik tuan umah (++ sbb anak dara.. haha... tu yg kene keje dapur dr masak sampai mengemas). pukul 10lebih dh tertidur dpn tv, sedar2 dh pukul 1.. tinggl aku sorg2 kt depn tv. semua dh tido rupanya...
ahad, 23/10
pagi; kemas umah dan kerja mengecat, touch up sikit dinding2 bilik dan dapur yg masih tak sempurna sepenuhnya lagi. pas zohor, ronda ngan emak carik kerepek dan kuih2 raya. emm.. orangnye... tolong belikan je.. :) sendiri x beli lg. dapat lah rempeyek kecik, keropok bawang. carik kerepek sukun ngn keladi tak de la plak. mane plak nak carik nie... mak bg tau, susah2 pegi beli je kt sg besar tu. tp mahal sikit la.. emm..tengok lah nanti.. nak pegi carik rumah lain, dah tak larat plak. pas asar, cam biasa... masuk dapur. mula operasi, menyediakan juadah untuk berbuka...

Saturday, October 22, 2005


Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.
khamis, 19okt.. aku cuti ari nie. cdg nk bangun lewat ckit. tambah lak ngan hujan lebat dan dlm keadaan sejuk2 nie. tp teringt lak kt kawan yg tgh sesak. cepat je aku gie mandi, siap2 gie office. emm.. aku pun tgh sesak bln nie, kalu ade... x de hal lah nk pinjmkan duit. nasib baik la ade ckit duit member ni aku simpnkn kt office.. 9.30, hujan masih lebat.. redah gak la gie office. sempat cek gaji sat....uwaa....x masuk lg. terus gie bank, beli cat, lauk ckit dan terus balik... sepanjang perjalanan, masih hujan. nasib baik la aku nie pemandu yg berhemah... hahaa... slow je la bawak kete.. ahaks...yg sebenarnye, dok belakang lori yg besar gedabak tu.. dah nk potong x dpt, laju siut.. terpaksa la mengekori lori. dan kete aku pun, mesti menghasilkan corak2 yg cantik giler ni nanti..
jumaat, pg; kemas umah bhg dapur... touch-up ckit dinding2 sebelum sapu cat baru. dah bosan rase tengok kaler putih je. ptg; dapat la cat bilik sikit.. harap2 ahad ni, dpt siapkan sepenuhnya.

Monday, October 17, 2005

semalam..mase nk tido, aku rase semacam je.. kepala rase berat, leher mule bengkak.. kalu sebelum2 nie jadik camni, ni tandenye nk demam. bangun sahur...emm.. sah la dah, badan menggigil, sejuk yang amat sgt. pastu lak jenuh carik panadol tak jumpe. uwaa... aku nk pose gak, tak nak kene ganti nanti.... sahor pun x selera dah, makan tiga suap dh x leh masuk. harap2 lah bole bertahan sampai ptg. pagi, sebelum sampai office, singgah jap umah en. nasnan. Ambik cd mas cotek tuk masuk kt web site. +- ade la dekat 1/2 jam gak. tunggu dia mandi dulu... he he.. aku ke yg terawal dtg...
sepatutnye aku cuti seminggu sekrg nie, cuti tamat kontrak. tp memandgkn nk cuti waktu2 raye nanti, terpaksalah keje gak.. sampai office, siap kemas2 sikit, terus amik nami kt umah dia. on d way balik office, aku rase nk pitam je.... nk muntah pun ade... badan dh menggigil.. tp kutkan lah jugak sampai office.
buat report mingguan, cek website jap... carik bahan berita sikit... dan sekrg nie, rs kepala dah berat sangat dah. ya Allah, kuatkan lah aku tuk berpuasa sampai ke petang ari nie...

Sunday, October 16, 2005

Image hosted by Photobucket.com

Aku rindukan seseorang.. :(

Friday, October 14, 2005

best puasa2 nie dpt keje ptg... dapatla bangun lewat sikit.. hehe..kemas2 umah sikit.. dok bace majalah yg entah kali ke berape dah aku belek.. kalu lah majalah tu bole bersuara, mesti dia dah cakap...'bosannye tengok muke aku'...haahaa..ni la akibatnye kalu dok umah sorg2. x de sesape nk borak.. pukul 11 br gerak gie office..
setelah bb ari menyiapkan report sorg lecturer nie, dapat la aku rilex sikit...update website ngn touch-up sikit blog nie. x tau nk buat ape kt blog nie sebenarnye.... tp nk gak menaip untuk ari nie.
10 Ramadhan, dah seminggu lebih puasa. pejam celik...pejam celik.. cepatnya masa berlalu. tup2 nanti, dah 1 syawal..

Thursday, October 13, 2005

emm... gathering x-inpens taun ni, berbuka puasa kt kelana seafood. kalu ikutkan hati dan nafsu mmg nk pegi, dapatla jumpe member2 lame.. aku memang rindu sgt kt korang. banyak kenangan pahit dan manis mase dok kt pekan koboi kuala sngor tu. tp......... aku keje la 22hb tu.. tambh lak gaji tak masuk lg. kering giler buln nie. mane taknye, byr moto kete dekat 9ratus. kene lak membyr ss yg x nampak bendenye 3ratus. loan ptptn ngn insurans... mane tak sakitnye aku di saat ini..
x pe la, x de rezeki aku gie kali nie.. dn untuk menyedpkn hati :).. perut aku x besar mane.. br sesuap dua dh kenyang kalu waktu berbuka nie. rugi lak rasenye byr mhl2 tp x mkn.. kuang2.. dan alasan yg terbaik...memang turn aku keje ari sabtu sampai kul 5, mane nak sempat pecut sampai kl 2 jam...
InsyaAllah, aku jumpe korang taun depan...