18/11/05.. emm.. kalu semalam pas je keje, aku bekejar ke sabak, umah my bloved grandma.. amik dulang. pastu x sempat pun nak rest lg bile sampai umah, dapt berita lak yg my cousin masuk sepital. aduh.. br baring jap, emak dah bising suh siap2 nk gie hospital. aku yg setakat ade kete kecik nie tumpangkn lah pakcik makcik aku sekali. dan aku hanya mempelawa mereka yg x kutuk kete aku. yg pernah kutuk2 kete kecik aku nie, usah harap la aku nk offer menumpgkan diorg.. kdg2, aku ni thp jahat gak. tu la org kata.. org berbudi kita berbahasa, tp kalau dh org tu x berbahasa ngn kite... fahm2 je lah..
dan hari nie, abis je keje.. sampai umah, adik bongsu aku dah siap masak sambal udang. boleh tahan gak masakan dia setelah kene bebelan aku ngn emak. sebelum nie, nk goreng telur pun suh org. dan ni bile cuti sekolah ni.. aku bebel+basuh la apa yg patut. aku ajar sikit2 bahan2 asas tuk masak.. dan camne lak nk masak. (*cam lah aku pandai sgt masak.. hehe.. tp boleh lah kalau setakat nk buka gerai tepi jalan... :-o).
back to my story.. pas makan aku basuh kete. malu lak rase tengok kete sendiri yg berdebu tu. around 3pm, baru kuar umah, amik makcik aku yg nk tumpang gie umah anak dia kt teluk intan. sempat la ala2 beraya kt umah sepupu aku nie. ehehe... yg kelakarnya, aku isi minyak setakat rm15 je.. boleh lak makcik aku nk bg duit minyk rm20. x nak la aku. aku pun mmg nk gie t.i. dan aku mmg ikhlas tumpgkan dia. bile aku tak nak, pandai pulak dia bg kt adik aku yg masih x pandai lg nk menolak. erm.... sabo je la...
masuk je pekan t.i ... mcm biasa kene tawaf 3-4kali tuk mencari parking. "susah tul parking kt sini".. ayat yg aku sendiri dh bosan tuk dikata bile dtg t.i nie. tp aku terpaksa juga tuturkn bile dtg situ... tempat pertama aku tuju, kedai bunga. not bad la.. lebih kurg kl. banyak sikit choice dr sabak n sg besar. hampir sejam setgh aku kt kedai ni, sambil2 curik idea (kui..kui..) dan memilih bahan yg sekaler dan sepadan. (org x de pengalaman cam aku nie mmg bagai org biul je fikir nk bg gubahan yg cantik dipandang...).. kedai kedua yg aku tuju, kedai kek. order sekali, minggu dpn dh tinggl amik je. senang citer... pastu, masuk fajar beli coklat. lame gak fikir nk beli yg camne.. sbb sebelum nie dh plan beli ferer roche ngn cochclair (betul ke ejaan nye ek..). tp bile nmpak coklat yg lain.. ade yg lebih menarik lak dr choclair.. hahaa.. ntah ape2 ntah aku nie...
sampai sabak pukul 7.30.. singh semayang jap, pastu belanja adik aku yg sudi menemankan aku ari nie..
*p/s : sesape yg merancg nk betunang dan nak kawin tu.. siap2 la kumpul duit. sebut cam senang, tp bile sampai waktu nye.. mmg banyak kene kuar ongkos.. hehee...
No comments:
Post a Comment