Thursday, December 16, 2010

15 disember 2010.- happy birthday aina damia...




pejam celik pejam celik, dah setahun rupanya anak umi nie. dan semakil laju jalan cam tak cukup kaki...
teringat lagi masa bersalinkan aina nie.. pukul 9.30 start sakit.. pukul 2.25pm dah lahir dengan berat 3.7 kg..
nurse ngan dokto sume terkejut bila timbang. 'berat baby nie tak padan ngan emaknya...' hehe....

alhamdulillah, sepanjang setahun nie, mudah je rasa jaga si cilik nie. harap2 sampai lah ke besar yer aina. jadik anak yang solehah..


oleh kerana umi teringin nak makan cheesecake, maka berjaya gak membuatnya 2 hari awal.

wpun agak cair2 sikit ala2 aiskrim gitu, janji sedap dimakan. nyum nyumm... thanx to my sis sbb sudi membantu. hehee.....


tp sian aina... ayahnya mesti lupa birthdy dia nie, langsung tak call.. (sbb bila sedare mara tanya, mesti tanya umi balik... grrr..)
takpelah aina... umi sentiasa ada kan.


birthday aqeel ingat.. tu pun sbb 1 sept, sehari slps 31ogos..
Larutan agar-agar cair [panaskan]
130 ml air
1 s/b agar-agar serbuk

Hiasan [kacau sebati]
Filling blueberry
1 s/b air suam
Bahan Base
150 gm biskut chipsmore [mesinkan/hancurkan halus]
2 s/b butter [suhu bilik]

Bahan Krim
250 gm cheese cream philidephia
300 ml yogurt [perisa buah ]
100 gm gula halus [gula kastor]
100 gm ice-cream vanilla

Cara1. Gaulkan biskut chipsmore dengan butter dan tekankan dalam loyang.
2. Pukul cheese cream dan gula sehingga kembang [sebati].
3. Masukkan yogurt dan ice-cream dan kacau rata
4. Masukkan larutan agar-agar cair dan kacau sebati.
5. Masukkan dalam loyang. Sejukkan dalam petisejuk beberapa jam.
6. Keluarkan dan letakkan filling blueberry.
7. Hidangkan.

5 comments:

Afne said...

lama tak dgr cerita 2 beradik ni. pejam celik dh setahun aina.

amy subari said...

tul tu afne.. cepat sgt masa berlalu ye... lama sgt sy x update.. online sempat baca blog2 org je...

IbuAimy said...

salam amy....
kjap je yea dah bsr ank2 amy...

amy said...

IbuAimy>>>> adakah ini wan yg kita kenal di kota dmansara? kalau ya, rindunya kt awak.... dah ada anak rupanya

IbuAimy said...

ye la amy...
nsb baik ade blog amy dpt la tau perkmbangan amy...hehe..