Tuesday, December 08, 2009

Puding Karamel
ni ari nie nyer citer..

dah 8 dis.. tp baby masih nak dok dlam peyut lg. takpelah, tunggu ayahnya kt sini baru kuor yek... kalau ikut due 12 dis, cantik gak tu. sebabnya cuti akan smpai ke raya cina.. hehe.. cuti sakan. nie dah 3 minggu cuti dah thp boring gak...
dan td ntah camne tetiba nak buat puding caramel. terus kuarkan bahan2 dan buat..

taraa....

Bahan-bahan
1 tin susu pekat manis
6 biji telur gred B
1 tin air (guna bekas tin susu pekat manis)
2 sudu teh esen vanila
3 sudu makan gula dihanguskan

Cara:
1. Pukul telur perlahan-lahan
2. masukkan susu pekat manis
3. Kacau perlahan dan masukkan esen vanila
Tuang ke dalam loyang yang tersedia gula hangus tadi dan kukus selama 25 min
4. Apabila masak, letak pinggan di atas loyang puding tadi dan terbalikkan dengan hati2.
5. Hias dengan buah peach.

No comments: