Sunday, November 24, 2013

puding roti

aduh aduh...
memang dah bersawang la blog saya ni..
maklumla.. cikgu yang dulu bukannya yang sekarang.... hahaa... tukar lirik lagu tegar..
bila mula je cuti sekolah barulah ada masa nak jalan2 kat blog2 orang..
sebab???..mencari menu yang menarik untuk dicuba... jgn marah yek.. :)

k, kembali ke topik... dah beberapa kali buat puding roti, tapi tak dan nak masuk kat sini..
bila nak membuatnya, terhegeh2 mencari kt buku resepi...
ni ada masa nk masuk kt sini, senanglah lepas ni...

Puding Roti
10 keping roti
1 tin susu cair
2 biji telur
4 sudu besar gula
1 sudu besar butter
1 sudu teh esen vanila
1 sedu kecil tepung jagung
kismis

Cara :
1. potong roti kepada 4
2. susun dalam bekas(sy guna cam dlm pic) dan tuang susu cair dan biar terendam ~5min
3. pukul gula, butter, telur, vanil & tepng jagung
4. siram atas roti, kemudian tabur kismis
5. bakar ~ 10-15 min (guna Pemanggang Ajaib- api paling kecik)

Sos Custard
1 sudu tpg custard
2 sudu gula
1/2 tin susu cair
1/2 tin air

cara : campur semua bahan, kacau sebati dan masak atas api hingga hampir pekat.

dapat 2 bekas camni ye.. ni gmbr ehsan mr.google
gmbr sendiri kat hp, tak berani nk sambung kt lappy yg ada virus ni... :)

No comments: