Wednesday, September 02, 2009

1 Sept 09 - Aqeel 2 Tahun..

cepat rasa masa berlalu.. aqeel pun dah masuk 2 tahun dan bakal jadik abang tuk bb bulan je lagi nie. tp aduhai manja dan ngada2 nya tu kdg malas nak layan.. hihi..
dn bila sampai je tarikh nie.. teringat peristiwa mcmana melahirkan aqeel. kalau boleh tak nak ingat, tp mungkin ada hikmah di sebaliknya. tak mungkin aku akan pergi brsalin kt gh kecik2 ni. taulah 31 ogos cuti, tp takkan la buat kerja sambil lewa. alasan takde doc tak lojik langsung.... bila kena transfer ke hosital teluk intan, terubat sikit walaupun terpaksa duduk kt nicu seminggu. tp tak dapat la aqeel lahir 31 ogos. betul2 dugaan.... harap2 yg ke-2 nie takde apa2 masalah.
emm... yg lawak nya, genap 2 tahun ni, aqeel tak leh berjalan. duduk kt sofa ngn baring tido je.. sian anak umi kena gigit lebah kat tapak kaki. malam tu, masih kat umah nenek ngn atuknya kt koyan.. tgh syok2 berlari ke sana ke mari, tetiba dia nangis. pastu dok jingkit2. sekali cek, laaa.. kena gigit lebah. pelik betul dia nie, punya la ramainya org.. dia gak yang terkena. kalau balik kg embahnya pun sama, dia gak la yg kena...
pas sembahyang terawih, semua pakat tido sbb kalau balik waktu tu, confirm karak masih jammed. pukul 1.30 baru gerak konvoi ngan adik ipar. tepat pukul 3.30am, sampai kt umah batu caves. alhamdulillah.. aqeel pun tido sepanjang jalan dan tak buat hal..

Aqeel 2 years
- dah banyak words dia boleh sebut: ayah, susu, mi(umi), embah, tok, cu (uncle cu), baby, kakak, bucuk, cedap...
- dah banyak yang boleh dia makan. yang lawaknya kalau makan karipap, dia akan makan keliling kelepit tu, pastu tinggal. cantik je jadik karipap tu.. :) pastu uminya juga lah yang kena habiskan. tempe n tahu pun dia suka. dan yang paling PANTANG dia namapak kt fridge.. CHEESE... adeeh.. boleh makan sampai 2-3 keping sekali makan..
- dah kurang nangis malam. setakat merengek2 n cakap nak cucu.
- balik kg seminggu.. sayang betul dia ngan embahnya. bangun tido pagi, kuar2 je bilik panggil embahnya. tak plak panggil umi ke or ayah.. huhu. dah balik sini, ada gak dia tersasul panggil embah.
- tak leh nampak hp umi atau ayah terletak. dia dh tau bukak kamera... confirm dia akan snap gambar yang ntah apa2 ntah..
- ayah janji nak belikn basikal.. tp sbb kwangan agak getir skrg nie.. tangguh dulu ye aqeel. dah pindah umah baru nanti ayah belikan.

hasil photograper bernama aqeel


yang nie tak tau ketja sape..



No comments: