alhamdulillah... hari ni barulh rase relax ckit. majlis aku dh setel, lawatan dari intan dn rombongan dr oversea dah, dan kenduri umh abg ipar kt raub pun dah. dapatla h bernafas ckit wpun disaat kontang kewangan. GAJI OKT BILE NK DPT NIE!!!!!!!!!! sabo je la.. dh la dok teringin nk mkn pizza ngn mc d ni...
3-4 nov..
sabtu tengahari, aku gerak gie kota d'sara ngn mak, abah n adik. singgah ss 6 beli maknn tuk lunch... sampai umah, rehat jap sebelum janji nk kuar ngn aj. dan bile dh masenye... bile janji mcm janji x leh pakai, aku pun apa lagi lh... meletus lah perang. pas semayg maghrib kt masjid shah alam baru aku boleh cool ckit. pastu terus gie umah husna, segan gak la. cam bkn open house je sbb dh x de org.. segan la nk mkn banyak.. hahaa... pastu terus gi ss25, antr seluar jeans adik aku. sempt la masuk office dia. boleh thn gak la luasnya.. mlm nie kuar x leh balik lewat. mklum la mak ngn abah ada.. hehe... amik adik yg dr melaka kt st. universiti terus balik kota. emm... cam x puas je dating. dah le jumpe sebuln sekali. sampai je kota, tetiba teringat emak pesan suh beli beras.. aku suh adik aku naik dulu, aku nk gie kedai jap, hrp2 kedai x tutup lg lah.. aj yg asalnye nk terus balik, x jadik sbb nk temnkn aku gie kedai dulu.. haha... plan baik punyer... alang2 terus isi minyak tuk esok gerak ke raub..
ahad-8.00pg dh mule gerak. kate emak, takut x jumpe jalan dan takut sesat.. labih baik gerak awal. ikut saja lah... lebih kurg 9.30 dh sampai raub dah. emm... dah alang2 tersampai awal nie, ronda2 pekan raub dan gie pasar tani kt situ. sempat gak aku tanye polis kt situ, arah umah abg ipar aku nie. pernh dtg sekali je dulu mase mengiring kakak aku 2 taun lepas. mane nk ingt jln.. pas tu yg bestnye, muda lg dan hensem+comel lak polis tu. bukan sorg.. dua2 org comel.. haha.. sempt gak aku nie...
dok tunggu pengantin smpai kul 1, x smpai2 lg.. terus balik kota.... ingt nk tido jap sebelum balik kg. tp bile aj ajak gie mkn.. hehe.. ade can la jumpe lg seblum balik. pas mkn laksa kt ss6, sempt ronda2 lg... pukul 5.15 br sampai umah. emak dh senyum2 penuh makna. hehe.. sebabnye, td mase kt raub cam confident je ckp ngn emak, x jumpe dh ptg nie. dan kebetulan lak mase kuar td, emak dh tido... pukul 9 br sampai kg sebb singgh kuala sngor ngn sg besar jap.. penattt....
No comments:
Post a Comment